|

چگونه بهترین کارگاه مادر و کودک را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کارگاه مادر و کودک را انتخاب کنیم؟

 

یک مادر احتمالا دلسوزترین فرد برای کودک خود است. شما به‌عنوان والدین تلاش می‌کنید بهترین‌ها را برای فرزند خود مهیا کنید و اجازه ندهید آب در دلش تکان بخورد. اما آیا می‌توانید ادعا کنید که به‌اندازه یک روانشناس کودک یا مربی کودکان در زمینه پرورش کودکان تجربه دارید؟ این افراد اگرچه شناخت کاملی از فرزند شما ندارند اما به‌خوبی به مراحل رشدی کودکان آگاه هستند و نیازها و چالش‌های او را در هر دوره می‌شناسند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای پیشرفت و رشد بیشتر فرزندتان، پیش از ورود به مدرسه، به فکر توسعه مهارت‌های او باشید.

یکی از بهترین امکاناتی که در اختیار شما قرار دارد، کارگاه مادر و کودک است. برای نمونه می‌توانید با خیال راحت کودک خود را در کارگاه مادر و کودک جی جا ثبت نام کنید و مهارت‌های اجتماعی، سلامت روان و توانایی یادگیری او را زیر نظر بهترین متخصصان کودک توسعه دهید. در این مقاله قصد داریم درباره این محیط‌ها بیشتر صحبت کنیم و نکات مهم هنگام انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک را با شما در میان بگذاریم. 

چرا کارگاه مادر و کودک؟

کارگاه مادر و کودک فضایی امن است که برای توسعه مهارت‌های کودکان در سنین پایین آماده شده‌است. این فضا زیر نظر متخصصان سلامت کودک مدیریت می‌شود. اما چرا حضور در چنین محیطی به همه مادران پیشنهاد می‌شود؟ فضای کارگاه با نیازهای کودک متناسب است، بنابراین فرزند شما هرآنچه که باید را پیش از مدرسه در این محیط آموزش می‌بیند. از سوی دیگر، حضور مادران در کنار یکدیگر، یک گروه اجتماعی امن و پشتیبان را برای آن‌ها فراهم آورده تا هنگام مواجهه با چالش‌های فرزندپروری به آن رجوع کنند. اعضای حاضر در کارگاه مادر و فرزند از این قرار هستند: کودک شما، خودتان، سایر کودکان و مادران، متخصصان و روانشناسان کودک، تسهیل‌گران و مربیان باتجربه.

کارگاه مادر و کودک چه مزایایی دارد؟

کارگاه مادر و کودک به‌طور تخصصی به پرورش کودکان و توسعه مهارت‌های آن‌ها می‌پردازد. بااین‌حال برای والدین نیز مزیت‌هایی دارد. مادران در این فضا از هم‌فکری، حمایت و مشورت یکدیگر استفاده می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند چطور با چالش‌های فرزندپروری روبرو شوند و چگونه زمان با کیفیتی را در کنار کودک خود بگذرانند. در ادامه به مزیت کارگاه مادر و کودک برای کودکان می‌پردازیم.

دوره پیش از مدرسه برای کودک مرحله‌ای حیاتی است. فرزند شما در این دوره به آموزش تخصصی و حرفه‌ای نیازی ندارد بلکه بازی و سرگرمی اولویت کودک است. اما اگر بتوان حین این سرگرمی‌ها و تجربه‌ها، به او موضوعات ضروری و پیش‌نیازها را آموزش داد، مراحل بعدی زندگی را با موفقیت بیشتری سپری خواهد کرد. مزایای کارگاه مادر و کودک برای کودکان را می‌خوانید:

  1. کودک در محیط کارگاه به احساسات خود آگاه می‌شود و یاد می‌گیرد چطور با هیجان‌های مختلف کنار بیاید. خودآگاهی و مدیریت هیجان از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که کودکان آن را می‌آموزند.
  2. کودکان در اوایل زندگی فرصت کمتری برای دوستی و معاشرت با هم‌سالان خود پیدا می‌کنند. این موضوع گاهی در دوره مدرسه مشکلاتی را به وجود می‌آورد. کارگاه مادر و کودک از همان ابتدا به اجتماعی شدن کودک کمک می‌کند و پیدا کردن دوست، روابط هم‌دلانه و کار گروهی را به او یاد می‌دهد.
  3. فضای کارگاه بهترین گزینه برای یادگیری اولیه مفاهیمی مانند قانون، اخلاق، ارزش و وجدان است. کودک با یادگیری این موضوعات مهم در فضای کارگاه، سلامت روانی و هوش هیجانی خود را توسعه می‌دهد.
  4. کارگاه مادر و کودک همچنین در راستای تقویت مهارت‌هایی مانند حل تعارض، تصمیم‌گیری، حل مسئله و تاب‌آوری کودکان نقش مهمی ایفا می‌کند.
  5. در کارگاه مادر و کودک، سبک زندگی سالم به کودکان آموخته می‌شود. همچنین بازی‌ها و فعالیت های ریتمیک در کنار عادت‌های غذایی درست، تشویق به خواب کافی و به‌موقع و ورزش و فعالیت منظم، به سلامت جسمانی کودک کمک می‌کنند.
  6. کودکان در کارگاه مادر و کودک اجتماعی می‌شوند و با توسعه مهارت‌های مختلف، اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا خواهند کرد.

انواع بازی های کارگاه مادر و کودک

آموزش در دوران کودکی اغلب به کمک بازی و سرگرمی انجام می‌شود. کودکان توجه و تمرکز کافی برای آموزش تخصصی را ندارند. به‌علاوه فشار بیش از اندازه آن‌ها را دلزده و خسته می‌کند. به همین دلیل بازی های کارگاه مادر و کودک باید با درایت و هوشمندی انتخاب شود و تحت نظر متخصص به اجرا در بیاید. بعضی از این بازی‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • انواع بازی‌های شناختی هیجانی: این دسته از بازی‌ها کودک را تشویق می‌کنند با انتخاب یک چهره یا حالت خاص، هیجان مربوط به آن را حدس بزند یا نقشی متناسب با این احساس را اجرا کند. این بازی به کودکان در شناخت، تشخیص و کنترل هیجانات کمک می‌کند.
  • بازی‌های شناختی و حسی: در سال‌های اول زندگی، کودک دنیا را با حواس خود کشف می‌کند. بازی‌های حسی مانند مسی پلی یا گل‌بازی به کودک در تجربه جهان و شناخت حواس 5گانه خود کمک می‌کنند.
  • فعالیت های ریتمیک: شناخت ریتم نقش مهمی در درک ریاضی و افزایش هوش کودک دارد. بازی‌های ریتمیک در کنار فعالیت و پویایی‌شان، به کودک در شناخت موسیقی و ریتم کمک می‌کنند.
  • بازی های گروهی: یکی از مهم‌ترین اهداف کارگاه مادر و کودک، اجتماعی شدن کودکان از راه اصولی آن است. بازی‌های گروهی فضایی برای رشد ابعاد اجتماعی کودک مهیا می‌کنند و ساختارهای اجتماعی را به او می‌آموزند.

معرفی بهترین کارگاه مادر و کودک

انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک چالش‌های خودش را دارد. مهم‌ترین نکته، هدف شما از ثبت نام در این کارگاه است. می‌خواهید فرزند شما در انتهای دوره چه دستاوردی داشته باشد؟ اعتبار و قدمت موسسه نیز موضوع مهم دیگری است. کارگاه انتخابی باید زیر نظر متخصصان کودک مدیریت شود. پیش از ثبت‌نام حتما برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید. نکته مهم دیگر منطقه سکونت شما و فاصله آن تا کارگاه است. اگر به دنبال بهترین کارگاه مادر و کودک در غرب تهران هستید، ما کارگاه مادر و کودک جی جا را به شما توصیه می‌کنیم. این کارگاه توسط بهترین روانشناسان و متخصصان کودک مدیریت می‌شود و از به‌روزترین تحقیقات و متدهای روز فرزندپروری و آموزش به کودکان پیروی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت کارگاه مادر و کودک جی جا به نشانی:https://jija.ir  مراجعه کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها