|

شهرداری تهران اعلام کرد:

جمع‌آوری2 هزار و 853 معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: از چهاردهم تا نوزدهم فروردین‌ماه سال جاری، ۲ هزار و ۸۵۳ مورد شناسایی و جمع‌آوری معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار توسط نیرو‌های شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران انجام شده است.

جمع‌آوری2 هزار و 853 معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار

به گزارش شبکه شرق، مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به دستور شهردار پایتخت مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌گردان، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر، گفت: در زمینه رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته و فرآیندی شامل سه مرحله برنامه‌ریزی شده است. مرحله اول شناسایی محل‌هایی است که در آنجا تجمع افراد جامعه هدف وجود دارد و اکیپ گشتی به آن محل‌ها اعزام می‌شوند. فضا‌هایی که مربوط به فروش این ضایعات و پسماندهاست و برخورد با زباله‌گرد‌ها و دیگر موارد در قسمت اول این طرح آمده است. 

وی افزود: قسمت دوم جمع‌آوری این افراد شامل معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار است که همه آن‌ها باید جمع‌آوری شوند. تیم و گشتی تشکیل می‌شود و به سطح نواحی می‌رود، این تیم اطلاع‌رسانی می‌کند که در نقطه یا نقاطی از منطقه، معتاد متجاهر، متکدی یا کودک کار و یا زباله‌گرد حضور دارد. دوستان سازمان خدمات اجتماعی با همکاری مناطق، ون‌هایی را مشخص کرده‌اند که مددکاران و نیرو‌های یگان حفاظت شهرداری، روانشناس و ... در این ون‌ها حضور دارند و تلاش می‌کنند تا این گروه‌هایی که گفته شد را به نقاط درنظرگرفته‌شده منتقل کنند. در ابتدا یک غربالگری انجام می‌شود و این افراد به مکان‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و یا سایر مراکزی که برای آن‌ها مشخص شده است، هدایت می‌شوند.

رنجبریان تاکید کرد: ساماندهی این افراد در یاورشهر‌هایی که ایجاد شده و غربالگری آن‌ها نیز بسیار مهم است و باید پیگیری و مراقبت بشود. در کنار دیگر بخش‌های شهرداری تهران که در طرح ساماندهی فعال هستند و کمک می‌کنند، شهردار تهران نظرش این بود که شرکت شهربان با توجه به اینکه در تمام نواحی ۱۲۴ گانه گشت مربوط به شهربان و انضباط شهری دارد، همکاری داشته باشد؛ لذا ما در هر ناحیه یکی از خودرو‌های انضباط شهری را به این موضوع اختصاص دادیم و در حال حاضر شرکت شهربان در راستای این طرح از مورخ چهاردهم لغایت نوزدهم فروردین سال جاری موفق به شناسایی و جمع آوری ۲ هزار و ۸۵۳ مورد معتاد متجاهر، متکدی، زباله گرد، کودک کار شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران همچنین گفت: بیشترین فعالیتی که نیرو‌های شهربان و حریم‌بان در این طرح انجام داده‌اند، جمع‌آوری افرادی بود که پسماند خشک را جمع آوری می‌کردند. در این خصوص یک هزار و ۵۸۷ نفر را شناسایی کرده‌ایم که اکثر این‌ها وسایل‌شان جمع‌آوری شده و به ایستگاه‌های بازیافتی که در سطح مناطق وجود دارد انتقال داده شده است.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها