|

روسیه تأسیسات تولیدات پهپادی اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حملات با موشک‌های «اسکندر»، تاسیسات تولیدات پهپادی اوکراین مورد هدف قرار گرفت و مهندم شدند.

روسیه تأسیسات تولیدات پهپادی اوکراین را منهدم کرد

به گزارش شبکه شرق، تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: این تاسیسات در منطقه «زاپروژیا» قرار داشته در این حمله موشک‌ها دقیقا به مرکز ساختمان این تاسیسات اصابت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، وزارت دفاع روسیه دراین باره اعلام کرد: درمورخ هشتم آوریل (۲۰ آوریل) نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، در نتیجه حملات سامانه موشکی تاکتیکی-عملیاتی اسکندر، یک انبار هواپیماهای بدون سرنشین سنگین و یک کارگاه تولید آنها را در شهر زاپوریژیا به طور کامل منهدم کردند.

 در همین حال رسانه روسی اسپوتنیک نیز تصاویری از این حمله موشکی را پخش کرد.

تارنمای این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: به گفته وزارت دفاع روسیه، حمله موشکی اسکندر در پاسخ به خسارات اخیر رژیم کی‌یف به تاسیسات نفت و گاز روسیه انجام شد.

روسیه تولید سامانه موشکی اسکندر را افزایش داد

درحالی نیوزویک از انجام حملات روسیه به مرکز تاسیسات پهپادی اوکراین توسط موشک های اسکندر خبر میدهد که شرکت روستیخ روسیه اعلام کرد این کشور برای اهداف عملیاتی ویژه خود، ساخت سامانه موشکی بالستیک اسکندر-ام (Iskander-M) را افزایش داده است. اسکندر-ام یک سامانه موشکی بالستیک بسیار متحرک و کوتاه برد است که برای پشتیبانی دقیق آتش و قابلیت‌های درگیری، طراحی شده است.

سامانه موشکی اسکندر-ام سطح بالایی از انعطاف پذیری را فراهم می‌کند و می تواند اهداف ثابت و متحرک را از جمله موقعیت ها و زیرساخت های مستحکم را هدف قرار دهد. این سامانه مجهز به مهمات هدایت شونده دقیق است که در میدان نبرد آسیب های جانبی را کاهش می‌دهد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها