۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور
شماره‌های پیشین:
شماره ۲۸۶۸ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت
کاهش۵۰ تا ۶۰درصدی افت تحصیلی در مناطق محروم

ایلنا: معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: طبق گزارش‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، افت تحصیلی در مناطق محروم به میزان مطلوبی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. محمدرضا واعظ‌مهدوی، معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تخصیص اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بودجه عمومی از سال ۹۲ تا سال ۹۶، ۵۴ درصد و در بخش آموزش نیز بیش از ۱۰۸ درصد افزایش اعتبار داشته است. 
وی افزود: رشد اعتبارات در حوزه آموزش شامل آموزش عمومی، آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و همچنین آموزش عالی و تحقیقات، بیش از دو برابر میانگین رشد بودجه عمومی بوده است. واعظ‌مهدوی ادامه داد: اقدام مهم دیگری نیز که در این حوزه صورت گرفت، طرح رتبه‌بندی معلمان بوده است که در سال اول، بیش از هزارو 300‌ میلیارد تومان در شش ماه اول ۱۳۹۴ و به‌دنبال آن سه‌هزارو 500‌ میلیارد تومان در سال ۹۵، اعتبار اضافه برای اجرای آن اختصاص پیدا کرد و به ساختار آموزش‌وپرورش تزریق شد. 
معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: طبق گزارش‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، با اجرای این برنامه تقریبا در مناطق محروم و دوزبانه پوشش نزدیک به صددرصدی پیش‌دبستانی فراهم شده و نمونه‌گیری‌ها حاکی از آن است که افت تحصیلی نیز به میزان مطلوبی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ضمن بیان این مطلب که در این راستا، توجه به ساختار مدارس شبانه‌روزی و وضعیت پوشش این مدارس بسیار حائز اهمیت است، گفت: در بعضی مناطق فاصله روستاها از یکدیگر یا از مدارس دور است یا حتی برخی خانواده‌ها بضاعت مالی کافی را برای تحصیل فرزندان ندارند، بنابراین مدارس شبانه‌روزی ساماندهی شده‌اند تا بخش زیادی از این مشکلات برطرف شود. هرچند مدارس شبانه‌روزی در گذشته نیز فعالیت داشته، اما در این دولت رسیدگی بیشتری به آنها شد و شرایط آن از لحاظ تغذیه، امکانات اسکانی و آموزشی به میزان محسوسی ارتقا پیدا کرده است. 


دیدگاه‌ها(۰)