۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد
شماره‌های پیشین:
شماره ۲۹۳۵ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
رويداد

۲۸‌ هزار فروشگاه اینترنتی  نماد الکترونیکی دریافت کردند
مهر: به گفته معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، ۲۸‌ هزار فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرد. فرانک اسکویی در این‌باره بیان کرد: «ارائه نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای آنلاین در زمینه ساماندهی این کسب‌وکارها و نیز اطمینان از درگاه پرداخت این سایت‌ها برای فروش آنلاین است. او ادامه داد: «علاوه بر این، حدود ۱۰‌ هزار تقاضا نیز در سیستم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای دریافت نماد الکترونیکی، به ثبت رسیده است که البته برخی فقط اطلاعاتشان را وارد کرده‌اند و پرونده‌شان فعال نیست». او همچنین از تلاش برای مقررات‌زدایی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ خبر داد و گفت: «از آنجایی که تمامی کسب‌وکارهای صنفی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ابتدا باید از اتاق اصناف پروانه فعالیت بگیرند، تلاش بر این است که این مقررات و الزام برای کسب‌وکارهای نوپا تسهیل شود و در این زمینه با هیئت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد وارد مذاکره شده‌ایم».

تعیین‌تکلیف شماره‌های ۹۰۹ در ماه جاری
فارس: معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران از تعیین تکلیف شماره‌های ۹۰۹ شبکه هوشمند کشوری (IN) به‌زودی خبر داد. داوود زارعیان با اعلام این خبر گفت: موضوع همین ماه حل خواهد شد و دو کار انجام خواهیم داد». او ادامه داد: «مشکل حوزه IN آنلاین‌نبودن شارژینگ است که زیرساخت کارکردها را با تأخیر به مخابرات ارائه می‌دهد. این امر باعث ایجاد قبض‌های نامتعارف برای برخی مردم شده و شکایت زیادی در این‌باره به مخابرات ارجاع می‌شود». او گفت: «ازاین‌رو، از شرکت ارتباطات زیرساخت‌ و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درخواست کردیم شارژینگ IN را آنلاین کند، در غیراین‌صورت فکری برای این کار شود». او ادامه داد: «رئیس سازمان رگولاتوری به زیرساخت ابلاغ کرده که باید شارژینگ آنلاین را در دو بخش تلفن ثابت بین‌الملل و شبکه هوشمند کشوری در اختیار مخابرات قرار دهد، دوستان زیرساخت در حال آماده‌سازی این امکان برای مخابرات هستند که دیگر با رویه‌ فعلی مواجه نشویم». او افزود: «این موضوع در همین ماه حل خواهد شد و دو کار انجام خواهیم داد؛ یا شارژینگ IN زیرساخت کشوری را آنلاین خواهیم کرد که مشکلی برای مشترکان پیش نیاید یا با توافق رگولاتوری و زیرساخت IN آنلاین کشوری را روی IN تهران که شارژینگ آنلاین دارد، برگردان می‌کنیم». او بیان کرد: «‌ برای تسریع‌شدن حل مشکل IN در نامه‌ای به استان‌ها دستور قطع سرویس را به جز تهران دادم، زیرا نمی‌خواستیم کسب‌وکارها تعطیل شود. تلاش شرکت مخابرات ایران به جای رسانه‌ای‌کردن موضوع حل مشکل است».

ارائه ویدئوی ارزان‌تر  برای مخابراتی‌ها
ایسنا: به گفته عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات تهران، مخابرات علاوه بر کاهش ۵۰‌درصدی تعرفه داخل نسبت به  میزان آن در سطح بین‌الملل، یک پله فراتر رفته‌ و ویدئویی را که در شبکه مخابرات ایران است، برای مشترکان خود ارزان‌تر از سایر مشترکان عرضه می‌کند تا کمکی به حوزه تولید محتوا باشد. سمیع‌الله صادقی بیان کرد: «مزیتی که این موضوع دارد، کاهش قیمت است. مخابرات ویدئویی را که در شبکه مخابرات دارد، برای مشترکان خود ارزان‌تر از سایرین عرضه می‌کند تا کمکی به حوزه تولید محتوا باشد. بنابراین ما علاوه بر کاهش ۵۰‌درصدی تعرفه داخل نسبت به سطح بین‌الملل، یک پله فراتر رفته‌ایم». او ادامه داد:‌ «وزارتخانه به دنبال این موضوع است که از حجم‌فروشی به سمت فروش سرعت برویم و این کار با ADSL عملی نیست، اما با فیبر نوری بازه سرعت محدودیت ندارد. کابل مسی در فاصله‌های طولانی برای ارائه سرعت بیشتر از دو مگابیت با مشکل مواجه می‌شود، اما در فیبر محدودیت سرعت به این شکل نداریم. فیبر نوری سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد، اما مخابرات تحت نظر سازمان تنظیم مقررات فعالیت می‌کند و قصد انحصار ندارد». او در ادامه درباره نحوه درخواست سرویس تانوما بیان کرد: «مشترکان با مراجعه به پورتال مخابرات و واردکردن شماره تلفن خود در بخش تانوما می‌توانند ببینند که این امکان برای آنها فراهم شده یا خیر. در صورتی که زیرساخت‌ برای آنها وجود داشته باشد، می‌توانند درخواست داده و سرویس را خریداری کنند». او همچنین گفت: «شرکت مخابرات ایران در بخش خرده‌فروشی هم در قالب رقابت سالم با بقیه شرکت‌ها کار می‌کند. ما روی کیفیت شبکه کار می‌کنیم و مشتری‌مداری را مورد نظر قرار می‌دهیم. با ایجاد سامانه‌های کشوری از جمله پورتال مخابرات که مشترکان می‌توانند درخواست خود را در آن ثبت کنند، تلاش داریم خدمات خوب و باکیفیت را در کوتاه‌ترین زمان ارائه کنیم».

 


دیدگاه‌ها(۰)