۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر
شماره‌های پیشین:
شماره ۳۰۱۱ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان
افزایش سطح بازی جنگ توسط دارپا

سازمان دارپا در نظر دارد هدف بازی‌های جنگ را از احتمال موفقیت نقشه‌های جنگی به دستیابی به نتیجه مطلوب تغییر دهد. محبوبیت بازی جنگ -War gaming- (بازی جنگ یک سرگرمی در سبک استراتژیک است که انواع عملیات‌های نظامی را به شکلی واقعی یا داستانی شبیه‌سازی می‌کند) در میان وزارت دفاع آمریکا رو به افزایش است؛ زیرا به کمک آن می‌توان نوع نبردهایی که ممکن است در آینده رخ دهد را شبیه‌سازی کرد. به گزارش سایبربان، یک بازی جنگ کوچک مناسب ممکن است پیش از اینکه پیامدهای فاجعه‌بار ایجاد شود، از اتخاذ یک راه‌برد نظامی یا تدارکات بد جلوگیری به عمل آورد. بازی جنگ در همه‌ زمینه‌ها از شبیه‌سازی عملکرد دشمنان تا طراحی نقشه‌های جنگی برای تمام ناوگان‌ها و واحدهای ارتشی کاربرد دارد؛ اما سخت‌ترین نوع این سرگرمی‌ها، نمونه‌های استراتژیک آن به حساب می‌آیند. شبیه‌سازی عملکرد تمام یک ملت، همراه با همه‌ پیچیدگی‌های سیاسی، اقتصادی و فاکتورهای اجتماعی کاری فوق‌العاده مشکل است. با توجه به دلایل بالا، بخش «طرح مکانیسم راه‌برد بنیادهای دارپا» در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌توان یک بازی جنگ بهتر و سطح بالاتر ایجاد کرد. در نتیجه ارتش آمریکا دیگر به علت اقدامات دشمن غافلگیر نمی‌شود یا حتی می‌تواند دشمنان خود را با عملکردش شگفت‌زده کند. اگرچه پروژه‌ دارپا با شبیه‌سازهای معمول مورد استفاده از پنتاگون متفاوت است. بیشتر بازی‌های جنگ نظامی با هدف اینکه تعیین کنند در صورت اجرای یک راه‌برد احتمال موفقیت چقدر است ساخته می‌شوند؛ اما هدف دارپا ایجاد یک بازی با نتایج از پیش تعیین‌شده است که نحوه دستیابی به نتیجه را برای ارتش بازگو می‌کند. جارد آدامز (Jared Adams)، سخنگوی دارپا گفت: «ما می‌خواهیم رویکرد شبیه‌سازی را به تفکر درباره‌ ایجاد قوانین از طریق خود بازی تغییر دهیم. برای فردی که انجام بازی‌های جنگ بسیاری را در سوابق خود دارد، سخت‌ترین بخش کار، طراحی یک سناریو، اهداف و قوانین بازیکن برای دستیابی به تصمیمات خاص به طریق هوشمندانه است. ما می‌خواهیم این مسئله را برعکس کنیم. در این روش مجموعه‌ای از نتایج راهبردی مطلب به شما ارائه می‌شود. آیا می‌توانید قوانین بازی را به‌گونه‌ای تعریف کنید که به نتیجه‌ از پیش تعیین‌شده دست یابد؟».

 


دیدگاه‌ها(۰)