|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرپروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد شهرداری اصفهان انجام شده است

مدیرپروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهروند سپاری، گزارش تخلف مهندسین ناظر در سامانه «اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام می شود

36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد شهرداری اصفهان انجام شده است

امید علی اصغری افزود: اجرای طرح برون سپاری و ارائه خدمات شهرسازی شهرداری اصفهان در بستر الکترونیک از اوایل سال 94 از طریق دفاتر پیشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بیان اینکه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مدیرپروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها