|
نویسنده: رضا فتوح

به میزبانی شرکت توزیع برق استان اصفهان:

اولین دوره تربیت معلم قرآن و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم کشور برگزار می شود

اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم کشور از 11 تا 15 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان، با هدف تقویت انس با قرآن و محافل قرآنی، رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

اولین دوره تربیت معلم قرآن و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم کشور برگزار می شود

  نشست خبری اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم دوم اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شرکت توزیع برق استان اصفهان با حضور دبیرکل ستاد اجرایی، دبیر مجمع خیران و مشاور رئیس جمهور در امور جوانان و مسئولان شرکت های برق منطقه ای اصفهان و توزیع برق شهرستان برگزار شد.

 حسین مقدم کیا، دبیرکل ستاد اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم با اشاره به برگزاری این دوره از 11 تا 15 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان، هدف از اجرای این طرح را تقویت انس با قرآن و محافل قرآنی، رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان اعلام کرد.

 دبیرکل ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت با بیان آنکه این طرح از سال ۱۳۹۱ در کشور آغاز شده و با هدف شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی اجرا می گردد، گفت: در طول یک دهه فعالیت این طرح، پنج هزار نوجوان نخبه قرآنی شناسایی شده اند و در سه پایه حفظ، مفاهیم و تلاوت از آموزش های لازم برخوردار شده اند و یا به سطوح بالاتر ارتقا یافته اند.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم کشور از۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان برگزار می شود،افزود:اصفهان میزبان ۵۵ نخبه قرآنی از 7 استان کشور شامل: استانهای ،مرکزی، آذربایجان شرقی، مازندران، کرمانشاه، خراسان رضوی، قزوین و سیستان و بلوچستان است.

مقدم کیا اظهارکرد: تلاش بر این است تا دوره های مختلف قرآنی با حضور چهره های شاخص در ۲۸ استان کشور اجرا شود.

وی از جایگاه برتر اصفهان در زمینه فعالیت های قرآنی و تلاوت تخصصی قرآن کریم با حضور موسسات بزرگی همچون بینه و ثامن الائمه (ع) نام برد و افزود: در اجرای طرح های آموزش مباحث قرآنی، به نحوی برنامه ریزی کرده ایم که به سمت موازی کاری نرویم و اولویت ما مناطق مورد نیاز بوده است.

دبیرکل ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با بیان آنکه کلاس های آموزشی از روز ۱۱ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان آغاز و همه برنامه های آموزشی تا ۱۵ اردیبهشت برگزار می گردد، گفت: در این دوره، حفظ کامل قرآن را نداریم اما مسیر و روند حفظ را به نوجوانان آموزش می دهیم.

محمدحسین تربتیان ،دبیر اجرایی کنگره ملی تلاوت قرآن کریم نیز در این نشست خبری گفت: شرکت مادرتخصصی توانیر تصمیم گرفت تا با حمایت مستمر معاونت منابع انسانی و تاییدات مدیرعامل توانیر، عهده دار میزبانی برگزاری مسابقات قرآنی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم در اصفهان باشد.

وی اصفهان را یکی از پیشروترین استان ها در اجرای برنامه های قرآنی عنوان کرد و افزود: با همکاری شرکت های توزیع برق استان و شهرستان و برق منطقه ای اصفهان در روزهای ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت میزبان قاریان و اساتید بین المللی قرآنی خواهیم بود.

تربتیان با بیان اهمیت اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی و آموزش برای عمل به دستورات قرآنی بویژه در بین جوانان، تصریح کرد: مقدمه انجام این طرح، ورود مباحث قرآنی به خانواده و آموزش دادن عمل به مفاد قرآنی است، و در این راستا برگزاری دوره تربیت معلم قرآنی و اجرای پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم می تواند به رشد و گسترش فرهنگ فرآنی در بین خانواده ها کمک نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها