|

بروکر فارکس خوب باید چه معیارهایی داشته باشد؟

هیچ زمانی مثل الان برای معامله در فارکس ایده‌آل نبوده است. رقابت بین بروکرهای فارکس به شدت بالا رفته و این یعنی کاهش هزینه ‌ها و ارتقای کیفیت خدمات برای تریدرها! با افزایش تقاضا برای بروکرهای فارکس آنلاین، شاهد ورود بروکر‌های با کیفیتی مثل بروکر ای پلنت به این عرصه هستیم که به دنبال ارائه خدمات بهتر به تریدرهای خرد هستند.

بروکر فارکس خوب باید چه معیارهایی داشته باشد؟

 

عوامل زیادی برای انتخاب بروکر فارکس وجود دارد و این تصمیم در نهایت به اولویت‌های هر فرد بستگی دارد. برخی سرمایه‌گذاران حاضرند برای استفاده از یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته، کمیسیون‌های معاملاتی بیشتری بپردازند، در حالی که برای برخی دیگر، هزینه ‌ها از هر چیز دیگری برایشان مهم‌ تر است.

برخی ممکن است ترجیح دهند با موسسات مالی بزرگ و شناخته شده کار کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دنبال بروکر فارکس کوچک‌ تر و متناسب با نیازهای خود باشند. اگر به دنبال یافتن یک بروکر فارکس خوب هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب یک بروکر فارکس خوب

در بازار فارکس، انتخاب بروکر فارکس خوب، جزو مهمترین گام ها در جهت کسب سود در این بازار است. بروکر فارکس، واسطه‌ای بین شما (تریدر)، دیگر تریدرها و بازار جهانی فارکس است. بروکر فارکس امکان معامله جفت ارزهای فارکس، دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی و ابزارهای لازم برای انجام معاملات را برای شما فراهم می‌کند. اما همه بروکرهای فارکس شرایط مطلوبی ندارند و انتخاب بروکر فارکس نامعتبر می‌تواند ضررهای جبران‌ ناپذیری برای سرمایه شما به همراه داشته باشد.

یکی از خطرات انتخاب بروکر نامناسب، لیز خوردن قیمت است. فرض کنید شما در بروکری با حجم معاملات پایین معامله می‌کنید. در زمان نوسانات شدید بازار، ممکن است قیمت به طور ناگهانی افزایش یابد و حد ضرر شما فعال نشود. در این حالت، شما ضرر بیشتری را متحمل خواهید شد.

یکی دیگر از خطرات انتخاب بروکر نامعتبر، اسپردهای پنهان و کمیسیون بالا است. بروکر ممکن است بدون اطلاع شما، اسپردهای پنهان را به معاملات شما اضافه کند. این اسپردها، به طور قابل توجهی سود شما را کاهش می‌دهند. همچنین بروکر ممکن است از شما کمیسیون یا بهره شبانه ی بالایی را دریافت کند. این کارمزدها، از سرمایه و مارجین شما کسر می‌شوند. در برخی موارد، بروکرها بدون اطلاع قبلی، این کارمزدها را از حساب شما کسر می‌کنند.

بروکرهای نامعتبر، به دنبال سودجویی از جیب مشتریان خود هستند. آنها ممکن است قیمت‌ها را به نفع خود دستکاری کنند.

در مقابل، یک بروکر معتبر و خوب، منافع خود را در بلندمدت و در سود مشتری می‌بیند. بروکر معتبر می‌داند که اگر مشتری در بازار سود کسب کند، با سرمایه بیشتری معامله می‌کند و در نتیجه، کمیسیون بیشتری به بروکر می‌پردازد. به همین دلیل، بروکر معتبر تمام تلاش خود را می‌کند تا مشتریانش به سود برسند.

سرعت پایین در اجرای معاملات یکی دیگر از خطرات بروکرهای نامعتبر است. سرورهای کند بروکر، باعث تأخیر در ارسال معاملات شما می‌شود. این تأخیر، می‌تواند ضرر زیادی را به شما تحمیل کند یا مانع از سودآوری شما شود. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از فرصتی کوتاه برای معامله استفاده کنید، تأخیر در ارسال معامله، می‌تواند این فرصت را از شما بگیرد.

در مقابل، یک بروکر معتبر و خوب، امنیت سرمایه شما را تضمین می‌کند، شرایط معاملاتی مناسب ارائه می‌دهد، از پلتفرم معاملاتی کارآمد و پشتیبانی قوی برخوردار است و به شما در کسب سود در بازار فارکس و رمز ارزها کمک می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک بروکر مناسب می‌پردازیم.

ویژگی هایی که باید یک بروکر فارکس خوب داشته باشد

یک بروکر خوب و مناسب، به طور کلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد که اعتماد معامله گران را جلب کند؟ در ادامه مهمترین موارد را بررسی خواهیم کرد.

رگوله و اعتبار بروکر

به زبان ساده، رگوله قوانینی را وضع می‌کند که باید توسط همه فعالان در آن بازار، از جمله بروکر فارکس، رعایت شود. انتخاب یک کارگزار با رگوله معتبر، اولین و مهم‌ترین ویژگی یک بروکر فارکس خوب است. بروکری که تحت نظارت مراجع مالی شناخته شده فعالیت می‌کند، به عنوان بروکر رگوله شناخته می‌شود و امنیت سرمایه شما را تضمین می‌کند. بروکری که قوانین سختگیرانه رگوله معتبری را رعایت می‌کند، به شما اطمینان خاطر می‌دهد که سرمایه خود را در محیطی امن و شفاف نگهداری می‌کنید.

بروکرهای رگوله شده موظف هستند به طور شفاف اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را به مراجع ناظر ارائه دهند. این موضوع باعث شفافیت فعالیت‌ها و معاملات و جلوگیری از تخلفات می‌شود.

در صورت بروز هرگونه مشکل، شما می‌توانید از طریق مراجع ناظر مالی از بروکر شکایت کنید. در کنار رگوله و مجوزهای بروکر، با بررسی سابقه فعالیت ، نظرات مشتریان و جوایز دریافتی می‌توانید به اعتبار و شهرت بروکر فارکس مورد نظر پی ببرید.

اسپرد و کمسیون

اسپرد و کارمزد معاملات تأثیر زیادی بر روی سودآوری معاملات شما دارند. حتما اسپرد ارز مورد نظرتان را در بروکرهای مختلف بررسی کنید. هر چه اسپرد کمتر باشد، هزینه های شما کاهش پیدا می کند و سودآوری شما بالاتر می رود. بروکر فارکس خوب اسپرد و کمسیون منصفانه تعیین می کند.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بروکر، بررسی وجود اسپرد پنهان یا کارمزد واریز و برداشت است. اسپرد پنهان، به تفاوت قیمت خرید و فروش یک جفت ارز در بروکر، بیشتر از نوسانات طبیعی بازار، اشاره دارد. برخی بروکرها به طور پنهان این اسپرد را افزایش می‌دهند و سود شما را کاهش می‌دهند.

اهرم معاملاتی

اهرم ابزاری در فارکس است که به شما امکان می‌دهد با سرمایه‌ی کم، معاملات بزرگ‌تر انجام دهید.به زبان ساده، اهرم یا لوریج به شما پول قرض می‌دهد تا بتوانید معاملات بزرگ‌ تری انجام دهید.

ولی یادتان باشد که اهرم یک شمشیر دولبه است؛ هم سود معامله و هم ضرر معامله را چند برابر می‌کند. یک بروکر فارکس خوب، اهرم‌های متفاوتی را براساس نیاز کاربران ارائه می‌دهد. قبل از ورود به بازار باید میزان اهرم مورد نظر خود را اندازه گیری کنید و با توجه به میزان ریسک‌پذیری و استراتژی معاملاتی ‌تان، بروکری با اهرم مدنظرتان انتخاب کنید. برخی بروکرها مانند ای پلنت، اهرم‌های 1:400 یا 1:500 ارائه می‌دهند که برای بسیاری از معامله‌گران، از جمله معامله گران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، کافی است.

پلتفرم معاملاتی

پلتفرم معاملاتی فارکس، مانند میزکار شما در دنیای معاملات است. پلتفرم معاملاتی باید کاربرپسند و سریع باشد. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، وجود ابزارهای تحلیلی پیشرفته برای تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی، از دیگر الزامات یک پلتفرم ایده‌آل است. پلتفرم‌های معاملاتی محبوب مانند متاتریدر 5 و سی تریدر، برای همه دستگاه‌ها از جمله کامپیوتر، اندروید و iOS بهینه شده‌اند. این به معنای آن است که شما می‌توانید در هر کجا که هستید، به معاملات خود دسترسی داشته باشید و از فرصت‌های معاملاتی در هر زمان و مکانی استفاده کنید.

پشتیبانی

یک بروکر با پشتیبانی حرفه‌ای و پاسخگو که در کمترین زمان پاسخ چالش های معماله گران را می دهد، می‌تواند حکم برگ برنده را در میان همه بروکرهای فارکسی که به فارسی زبانان خدمات ارائه می دهند، داشته باشد.

همیشه بروکر فارکسی را انتخاب کنید که راه‌های ارتباطی متنوعی مانند تلفن، چت و ایمیل دارد. شما می‌توانید از طریق این روش‌ها با پشتیبانی بروکر ارتباط برقرار کنید. این امر به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید به راحتی با پشتیبانی بروکر تماس گرفته و از کمک و راهنمایی آنها بهره‌مند شوید.

وجود چت آنلاین در وب‌سایت بروکر فارکس، می‌تواند مزایای متعددی برای شما داشته باشد. شما می‌توانید به سرعت و در هر زمان از شبانه‌ روز بدون نیاز به تماس تلفنی، با پشتیبانی بروکر ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید.

بخش آموزش بروکر فارکس

بروکرهایی که برای آموزش کاربران خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارزش بالایی دارند. این بروکرها با ارائه آموزش‌های باکیفیت، به معامله‌گران خود کمک می‌کنند تا دانش و مهارت‌های خود را ارتقا داده و در بازار فارکس موفق‌تر عمل کنند.

برای مثال بروکر ای پلنت، وبینارها، سمینارهای آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی برگزار می کند.در این وبینار و سمینارها متخصصان و تحلیلگران بازار فارکس به ارائه مطالب آموزشی می‌پردازند. وبینارها فرصتی عالی برای یادگیری مباحث مختلف فارکس و همچنین پرسش و پاسخ با متخصصان این حوزه هستند.

معرفی بروکر ای پلنت

بروکر ای پلنت با ارائه خدمات و امکانات مناسب، به عنوان یک بروکر فارکس خوب شناخته می‌شود. ای پلنت توسط مراجع معتبر مالی مانند MISAرگوله شده و از اعتبار خوبی برخوردار است. رگوله شدن ای پلنت، امنیت سرمایه شما را در این بروکر تضمین می‌کند.

ای پلنت اسپردها و کمسیون‌های رقابتی و شفافی ارائه می‌دهد.کمسیون و اسپرد ای پلنت در مقایسه با سایر بروکرها، به طور قابل توجهی پایین ‌تر است. همچنین بروکر ای پلنت اهرم های معاملاتی متنوعی را براساس نوع حساب های معاملاتی و براساس نیاز کاربران خود ارائه می دهد. یکی دیگر از مزیت های این بروکر، حجم معاملات بالا است که خطر لیز خوردن قیمت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ای پلنت بروکرز از دو پلتفرم محبوب معاملاتی، متاتریدر 4 و متاتریدر 5 پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم‌ها ابزارهای معاملاتی معروف، حرفه‌ای و پیشرفته‌ای هستند که توسط تریدرهای حرفه‌ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلتفرم‌های معاملاتی و وب‌سایت رسمی ای پلنت برای دستگاه‌های موبایل، تبلت و کامپیوتر بهینه‌سازی شده‌اند.

یکی از مزیت هایبروکر ای پلنت، واحد پشتیبانی مشتریان است که به صورت حرفه ای پاسخگوی سوالات مشتریان می باشد. تیم پشتیبانی ای پلنت به طور 24/7 در دسترس هستند و به سوالات و مشکلات معامله گران در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌کنند. از طرفی پشتیبان های این بروکر به زبان فارسی نیز مسلط هستند و از بین ایرانیان متخصص در بازارهای مالی انتخاب می شوند.

همچنین ای پلنت برای آموزش و ارتقای دانش و مهارت معامله‌ گران در بازار فارکس ، بخش آموزش فارکس را به صورت جامع و کامل را ارائه می‌دهد. این بخش شامل وبینار، مقاله، دوره‌های آموزشی رایگان فارکس و تحلیل‌های هفتگی بازار است. علاوه بر این موارد، کانال تلگرام ای پلنت بروکرز هر روز اخبار مهم فارکس و همچنین تقویم اقتصادی را منتشر می‌کند. همچنین کانال یوتیوب ای پلنت بروکرز آموزش‌های کاربردی را براساس متدهای روز دنیا و به صورت هفتگی منتشر می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت رسمی بروکر ای پلنت سر بزنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها