|

ناگفته های خرید از فرودگاه ایران و ترکیه

ناگفته های خرید از فرودگاه ایران و ترکیه

 

فرقی نمی‌کند که شما پرواز لحظه آخری استانبول به تهران را تهیه کرده باشید یا مقصد سفر شما کشور یا شهرهای دیگر باشد، در هر حال ممکن است شما از نیم ساعت تا بیش از دو ساعت در فرودگاه معطل شوید. بازدید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های فرودگاه یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند.

تا کنون به این موضوع دقت کرده‌اید که قیمت محصولات در فرودگاه با دیگر مراکز خرید چقدر متفاوت است؟ هزینه خرید در فرودگاه می‌تواند هزینه‌های کلی سفر علاوه بر قیمت بلیط استانبول را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. در این مطلب با محصولاتی که بهتر است در فرودگاه‌ها نخرید واختلاف قیمت آن با دیگر مراکز خرید بیشتر آشنا خواهیم شد.

لوازم الکترونیک

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند وسایل الکترونیک مورد نیاز خود مانند هندفری یا پاور بانک را از فرودگاه تهیه کنند. در کنار این مساله که در فرودگاه به سختی می‌توانید محصول اورجینال را از محصولات تقلبی تشخیص دهید، قیمت لوازم الکترونیکی معمولا حدود 30 تا 40 درصد از قیمت آن‌ها در دیگر مراکز فروش بیشتر است.

بنابراین اگر هندزفری شما خراب است یا قصد خرید پاور بانک دارید، بهتر است از چند روز قبل آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. لازم است بدانید اختلاف قیمت برای محصولات دیجیتال گران قیمت مانند دوربین‌های دیجیتال گاهی به بیش از 15 میلیون تومان نیز می‌رسد.

لوازم الکترونیک

سوغاتی

تقریبا در هر فرودگاهی می‌توان فروشگاه‌های مخصوص سوغاتی آن شهر و کشور را پیدا کرد. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های خود در طول سفر یا روزهای قبل از آن خرید سوغاتی را فراموش کرده و آن را به فرودگاه موکول می‌کنند. مانند دیگر لوازم موجود در فرودگاه این سوغاتی‌های نیز قیمتی بیشتر از مراکز فروش داخل شهر دارند. اگر مجبور به خرید شدید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول آن که بهتر است سراغ نمایندگی‌های سوغاتی مورد نظرتان بروید و دوم آن که اگر سوغاتی مورد نظرتان خوراکی است، از تازه بودن آن مطمئن شوید.

غذا و خوراکی

خرید غذا و خوراکی در فرودگاه چند دلیل مختلف دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای زمانی که پرواز آن‌ها طول می‌کشد و در هواپیما خوراکی همراه خود داشته باشند. اگر از جمله این افراد هستید، پیشنهاد ما به شما آن است که در خانه و قبل از رفتن به فرودگاه یک لقمه خانگی تهیه کنید و آن را در طول پرواز نوش جان کنید.

اگر بلیط لحظه آخری استانبول به تهران را تهیه کرده و برنامه سفرتان ناگهانی است یا پرواز تعویق افتاده و در فرودگاه گرسنه شدید، می‌توانید سری به کافه‌ها، رستوران‌ها یا فروشگاه‌های فرودگاه بزنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است قبل از پرواز غذای سنگین و زیاد نخورید. همچنین هنگام خرید خوراکی‌های بسته بندی شده حتما تاریخ انقضا آن‌ها را چک کنید.

تبدیل ارز

تبدیل ارز

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از سفر و پرداخت قیمت بلیط استانبول یا هر مقصد خارجی دیگر باید انجام دهید، تبدیل ارز است. شما برای سفر به کشور دیگر باید ارز آن کشور را همراه خود داشته باشید و اولین جایی که برای تبدیل ارز به ذهن شما می‌رسد، صرافی‌های فرودگاه است. پیشنهاد ما به شما آن است که تبدیل ارز را یا قبل از سفر انجام داده یا آن را پس از رسیدن به مقصد انجام دهید. کارمزد صرافی‌های داخل فرودگاه بسیار بیشتر از صرافی‌های داخل شهر است.

دارو

اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید، حتما آن را جز چک لیست وسایل مورد نیازتان در سفر نوشته و تا زمانی که آن را داخل چمدان یا کیف نگذاشته‌اید، آن را چک نزنید. در این صورت خیالتان آسوده خواهد بود که داروهای خود را فراموش نخواهید کرد. اگر به هر دلیل مانند پرواز لحظه آخری استانبول به تهران داروهایتان را فراموش کردید، در فرودگاه تنها به تعداد محدود آن را بخرید و مابقی آن را پس از رسیدن به مقصد خریداری کنید.

عطر و ادکلن

در میان مغازه‌های مختلف، عطر و ادکلن فروشی‌ها بسیار در فرودگاه‌ها وجود دارند. قبل از خرید از این فروشگاه‌ها به این نکته توجه داشته باشید که احتمال وجود عطرهای تقلبی در این فروشگاه‌ها زیاد است و به احتمال زیاد شما این عطرها را حدود 20 درصد گران‌تر خریداری خواهید کرد. این اختلاف قیمت برای عطرهای گران قیمت بیشتر از عطرهای دیگر خواهد بود. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها