|

با جاهای دیدنی سریلانکا آشنا شوید

با جاهای دیدنی سریلانکا آشنا شوید

سفر به سریلانکا، سفری به سرزمین عجایب و شگفتی‌هاست؛ سفری که در آن، تاریخ، طبیعت و فرهنگ در هم آمیخته‌اند و خاطره‌ای خوش در ذهن هر مسافری نقش خواهد بست. اگر تور سریلانکا را خریداری کرده‌اید، باید بدانید که این جزیره زیبا، با طبیعتی بکر و دست‌نخورده، تاریخی غنی و فرهنگی منحصر‌به‌فرد خود، سفری رویایی و تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. از سواحل انبوه گرفته تا قله‌های مرتفع و معابد باستانی، همه و همه منتظر هستند تا لحظاتی کم‌نظیر را برای شما خلق کنند و عکس‌هایی زیبا در آلبوم برای شما به یادگار بگذارند. برای آنکه بتوانید از سفر به این بهشت اقیانوس هند لذت ببرید، بهتر است از قبل فهرستی از بهترین جاهای دیدنی آن تهیه کنید و با خیال راحت پس از خرید تور سریلانکا، چمدان سفر خود را ببندید. در ادامه با ما همراه باشید تا با لیستی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا آشنا شوید.

قلعه سیگیریا

بازدید از سیگیریا، سفری به اعماق تاریخ و طبیعت سریلانکا است. این صخره، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا شناخته می‌شود و هر چند که امروزه تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است، اما همین ویرانه‌ها هم گویای عظمت و شکوه سیگریا در گذشته هستند. برای رسیدن به قله سیگریا، باید ارتفاعی معادل 200 متر را بالا بروید. اما در طول مسیر، نقاشی‌های دیواری را که قدمت آن‌ها به 1500 سال قبل می‌رسد، تماشا خواهید کرد. به‌علاوه، در نهایت مناظر پانوراما و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از دشت‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های اطراف را مشاهده می‌کنید که کاملا ارزش سختی بالارفتن را دارند!

جزیره دارچین

جزیره سینامون یا جزیره دارچین از جمله مکان‌هایی است که پس از خرید تور سریلانکا، حتما باید بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. این جزیره، یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای تولید دارچین به شمار می‌رود و با بازدید از آن، می‌توانید از انواع باغ‌های قدیمی و بزرگ درخت دارچین دیدن کنید. همچنین، می‌توانید با فرایند نگهداری و تولید دارچین که از نسل‌های گذشته به ارث رسیده است، آشنا شوید.

شهر باستانی پولونارووا

پولونارووا از جمله جاذبه های سریلانکا است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از جمله بهترین مکان‌هایی است که در زمان سفر به سریلانکا حتما باید از آن بازدید کنید. از آنجایی که این شهر باستانی به مدت 3 قرن پایتخت امپراتوری‌های مختلف پولونارووا بوده است، معابد تاریخی و بناهای مذهبی زیادی در آن به چشم می‌خورد که از نظر تاریخی و معماری، کاملا ارزش دیدن دارند.

ساحل مونت لاوینیا

امکان ندارد که تور سریلانکا را خریده باشید و بازدید از سواحل آن در برنامه شما قرار نداشته باشد! از جمله سواحلی که در میان گردشگران این شهر محبوبیت ویژه‌ای دارد، باید ساحل مونت لاوینیا را نام برد. این ساحل در فاصله بسیار کمی از شهر کلمبو واقع شده است و در حاشیه آن رستوران‌ها و کافه‌های بسیار دنجی را پیدا خواهید کرد. از این رو، مکانی عالی برای تفریح و لذت‌بردن از آرامش دریا محسوب می‌شود.

معبد دندان مقدس بودا

معبد سری دالادا مالیگاوا که به معبد دندان مقدس بودا معروف است، در شهر کند و نزدیک به مجموعه قصر سلطنتی قرار دارد. این معبد که تاریخچه آن به نیمه دوم قرن 16 بازمی‌گردد، یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی در میان مردم محلی سریلانکا محسوب می‌شود. در این معبد، دندان بودا به‌عنوان مهم‌تری یادگاری او نگهداری می‌شود. اگر دوست دارید با فرهنگ، معماری و تاریخ سریلانکا آشنا شوید، حتما طی سفر خود حتما از این بنا بازدید کنید.

بازار بنتوتا

اگر اهل خریدکردن هستید، بازار بنتوتا قطعا بهشت شما خواهد بود. این بازار، مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های سرزمین پهناور سریلانکا از جمله انواع ادویه‌جات، سنگی‌های قیمتی، جواهرات و مجسمه‌های چوبی است. به‌علاوه، اگر از آن دست گردشگرانی هستید که معاشرت با مردم محلی و مشاهده زندگی روزمره آن‌ها برایتان جذاب است، قطعا از بازدید از بازار بنتوتا لذت خواهید برد.

باغ بریف

باغ بریف سریلانکا، از جمله مکان‌هایی است که عاشقان طبیعت حتما باید از آن بازدید کنند. این باغ، بیش از 20 هکتار مساحت دارد و از زمان افتتاح خود در سال 1970، بسیار مورد توجه گردشگران این کشور بوده است. در بخش‌های مختلف باغ بریف بیش از 106 گونه درخت کاشته شده که بازدید از آن‌ها قطعا روح شما را تازه خواهد کرد.

خرید ارزانترین تور سریلانکا در فلای‌تودی

سریلانکا، با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فرد، مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز است. از سواحل طلایی و جنگل‌های انبوه سرسبز گرفته تا قله‌های مرتفع و معابد باستانی، این کشور برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. با فلای‌تودی، برنامه‌ریزی برای سفر به سریلانکا آسان‌تر از همیشه خواهد بود. با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی، می‌توانید تور سریلانکا را با ارزانترین قیمت خریداری کنید. به‌علاوه، از طریق سایت و اپلیکیشن فلای‌تود، می‌توانید خدمات متنوع دیگری مانند بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویزا، بلیط قطار، تور، بیمه مسافرتی و... را هم دریافت کنید. همین حالا به فلای‌تودی سر بزنید و مقدمات یک سفر هیجان‌انگیز به سریلانکا و سایر شهرها و کشورهای جهان را فراهم کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها