|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هفدهم اردیبهشت

ماجرای تغییر محل پالایشگاه گاز از نزدیک لامرد، به لار چه بود؟/روایتی از دیدار هاشمی با مدیرعامل ایرنا

هاشمی رفسنجانی روز هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد دیدار با طاهرنژاد، وردی‌نژاد، بعضی مقامات لامرد و ... نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

ماجرای تغییر محل  پالایشگاه گاز از نزدیک لامرد، به لار چه بود؟/روایتی از دیدار هاشمی با مدیرعامل ایرنا

این دو سه روز گذشته، باران‌هاى خوبى داشتیم؛ با توجه به خشکسالى در چند استان، باعث خوشحالى است. دیروز سه حادثه تلخ داشتیم: در مرزهاى شرقى، با سقوط هلى‌کوپتر سپاه، پنج نفر کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند. در سارى، هنگام مسابقه فوتبال، با فروریختن سایبان بر سر تماشاچیان، حدود ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند و دو نفر هم مرده‌اند. ازدحام زیاد تماشاچى و رفتن عده‌اى روى سایبان، برخلاف موازین، چنین حادثه‌اى آفریده است و جمعى از افراد ناراحت هم با استفاده از شلوغى، جایگاه مخصوص را آتش زدند و دیشب، سیل در روستاهاى بجنورد، حدود ۳۲ نفر را کشته و خسارات زیادی ‌داشته است.

آقایان [سیدمحمود] علوى [لامردی]، [رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش] و [محمدعلی] حیاتى، [نماینده لامرد]، [سیدعلی‌اصغر هاشمی‌شهیدی]، امام جمعه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامى لامرد و تعدادی از مسئولان لامرد آمدند. از وزارت نفت، وزارت کشور و ناجا [=نیروی انتظامی]، شکایت داشتند که پالایشگاه گاز را از نزدیک لامرد، به نزدیک لار، زادگاه آقاى [سیدعبدالواحد] موسوى‌لارى، [وزیر‌ کشور] برده‌اند و مردم معترض، من‌جمله همین آقاى حیاتى، رئیس شوراى شهر را زندانى‌ کرده‌اند. خواستار مساعدت شدند.

آقاى [یدالله] طاهرنژاد، [نماینده سابق نوشهر] آمد. از سوى [آقای بیژن نامدارزنگنه]، وزیر نفت، مسئول اصلاح ساختار شهر مسجدسلیمان است. طرح اصلاح در دولت سازندگی شروع شد؛ بناست شهر جدیدى در کنار آن، براى جذب بخشى از مردم ساخته شود و چند نقطه شهر که با نشت گاز از مخازن گاز آلوده می‌شود، تخریب و تبدیل به پارک شود. دربارۀ انتخابات سؤالاتى داشت. از [حزب] کارگزاران [سازندگی] است.

آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشى از طرح‌هاى هسته‌اى داد و از وضع کشور، در صورت ادامه وضع موجود و انتخاب آقاى [سیدمحمد] خاتمى، ابراز نگرانى کرد. گفت، آقاى خاتمى، [رئیس‌جمهور]، قدرت جمع‌بندى ندارد و تصمیم‌گیرى در امور مهم را به تأخیر مى‌اندازد و اخیراً تند و عصبى شده است.

عصر آقایان [محمدجواد حاج] على‌اکبرى، [نماینده ولی‌فقیه]، [امیر] خوراکیان، [رئیس] و [حمید] آقایی، [دبیر] از اتحادیه انجمن‌هاى اسلامى دانش‌آموزان آمدند. برنامه را توضیح دادند و گفتند، ۴۰۰ هزار نفر عضو دارند. فردا باید براى افتتاح اجلاس‌شان بروم.

آقاى [فریدون] وردى‌نژاد، [مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)] آمد و گفت، [آقای احمد مسجدجامعی]، وزیر [فرهنگ و] ارشاد [اسلامی]، تصمیم گرفته او را عوض کند و بناست سفیر چین شود و مدیرمسئول روزنامه ایران را هم مى‌خواهند عوض کنند؛ ناراحت است. گفت، رهبرى هم به او اعتماد ندارند. خاطرات را در حال تماشاى آخرین قسمت سریال ولایت‌ عشق، [زندگی امام‌ رضا(ع)، ساخته مهدی فخیم‌زاده] نوشتم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها