|

دستگیری مامور قلابی مسلح در اتوبان حکیم تهران

مامور قلابی مسلح در اتوبان حکیم تهران دستگیر شد.

دستگیری مامور قلابی مسلح در اتوبان حکیم تهران

به گزارش شبکه شرق، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی با یک قبضه کلت کمری خبر داد.

سرهنگ حسین مافی، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت  در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به  یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت  با بیان اینکه پس از استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است، گفت:‌ در همین راستا عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند. در این حین راکب موتورسیکلت خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد اما بررسی‌های به‌عمل آمده نشان داد که این فرد سابقه عضویت در هیچ یک از ارگان‌های نظامی را ندارد. 

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به بازرسی از کوله پشتی همراه متهم، گفت: ماموران در جریان بازرسی از کوله پشتی این فرد یک قبضه سلاح کلت کمری به‌همراه دو خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم را کشف و ضبط کردند.

مافی ادامه داد: متهم به همراه موتورسیکلت و اسلحه کشف شده به کلانتری منتقل شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم همچنان ادامه دارد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت  به مردم توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری مامور قلابی در تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مأمور قلابی در تهران با ۱۰۰ فقره سرقت خبر داد.

سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت مشابه همراه با ضرب و جرح از اتباع کشورهای همسایه بررسی موضوع رسیدگی در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، فردی با استفاده از ۲ دستگاه خودروی سواری پژو و سمند با تردد در محدوده پایانه‌های مسافربری و مسافرکشی به بهانه‌های مختلف از مسافران که از اتباع کشورهای همسایه بودند زورگیری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند گفت: در گام بعدی کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی موفق به دستگیری این فرد در یک عملیات منسجم شدند.

او افزود: متهم پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرد و ۱۵ مال باخته وی را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها