|

آخرین اخبار از سیلاب در جنوب کشور

سیل جان 3 نفر را گرفت/ مردم به هشدارها توجه کنند

شرق، در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، استان های بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان در حالت آماده باش قرار گرفتند،

سیل جان 3 نفر را گرفت/ مردم به هشدارها توجه کنند

سیل بار دیگر در جنوب کشور آغاز و بیش از 7 استان را درگیر کرده است. نیروهایی امدادی از 27 فروردین در حال آماده باش هستند و تا کنون بر اساس اخبار تایید شده، 3 نفر جان خود را در استان سیستان و بلوچستان از دست داده اند. بارش کماکان ادامه دارد و از مردم خواسته شده به هشدار توجه کرده و از توقف در حاشیه مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

به گزارش شبکه شرق، در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، استان های بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان در حالت آماده باش قرار گرفتند . دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین تأثیر را از فعالیت این سامانه داشته‌اند و سیلاب در سیستان و بلوچستان تاکنون ( ساعت 18، 28 فرودین 1403) جان 3 نفر را گرفته است.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان  سیستان و بلوچستان  جانباختگان اهل خراسان شمالی، قم و طبس بودند.آن ها با یک دستگاه لودر برای کمک به همکاران خود ( کارکنانِ کارگاه راه سازی شرکت نصر ، مجری راه آهن خاش- ایرانشهر)رفته بودند اما در اثر شدت سیل، لودرشان واژگون شد و هر سه نفر جان خود را از دست داده اند. 

به گفته حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور ، فارس، غرب و جنوب غربی سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این بارش ها قرار می گیرند. از مردم خواسته شده از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند. بارش باران و تند باد، باعث قطع برق در برخی از مناطق شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک شده است و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، اکنون نیروهای امدادی در حال فعالیت بوده و برق این مناطق بزودیوصل می‌شود. فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ممنوع شده و از مردم خواسته شده سفرهایشان را به این استانها به تعویق بیندازند.

شاهدان محلی کرمان در گفتگو با خبرنگار شبکه شرق از حضور نیروهای امدادی در جنوب کرمان خبر داده اند. به گفته ساکنان،بارندگی کماکان ادامه دارد، یک روستا تخلیه شده و راه ارتباطی چهار روستا در شهرستان عنبرآباد در استان کرمان مسدود شده است. این روستا در مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل قرار داشته و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شده است. 

  نیروهای امدادی در جنوب استان سیستان و بلوچستان  هم حضور دارند. بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم،  برخی از مسیرها در جنوب استان سیستان و بلوچستان بسته شده است و راه دسترسی به 33 روستا در شهرستان قصر قند،  قطع است.تلاش ها برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

حجم بارندگی در سواحل استان سیستان و بلوچستان به  120 میلی متر رسیده است و استاندار وعده داده که اقدامات لازم برای بیماران بدحال و زنان باردار انجام شده تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

گفته شده این سامانه عصر 29 فروردین از کشور خارج می شودو شهروندان برای دوری از خطر، به هشدارهای راهداری و سازمان های مربوطه حتما توجه کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها