|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و دوم بهمن

روایت هاشمی از ۲۲ بهمن و تجمع ملی‌گراها

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی بیست و دوم بهمن روایتی از ۲۲ بهمن آن سال دارد. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایت هاشمی از ۲۲ بهمن و تجمع ملی‌گراها

ساعت سه بامداد بیدار شدم. به اتاق مخصوص شمال مسجد گوهرشاد رفتم که مشرف بر رواق دارالحفاظ است و زیارت کردم. بعد از نماز صبح، مطالعه کردم و مصاحبه درباره جنگ را اصلاح نمودم. تا ساعت ده‌ و‌ نیم خوابیدم.

آقای [عباس واعظ] طبسی [تولیت آستان قدس رضوی] آمدند. با هم به صحن جامع رضوی، برای سخنرانی در مراسم [سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی] رفتیم. صحن عظیمی است؛ شش هکتار. جمعیت خوبی بود. گفتند، از سال‌های قبل بهتر است. آقای طبسی خیرمقدم گفتند و من سخنرانی مفصلی درباره ۲۲ بهمن و محتوای انقلاب و نقش خراسان در تاریخ اسلام و انقلاب و انتظارات از خراسان و طرح‌های مهم عمرانی و توسعه، ایراد کردم.

عصر ساعت چهار‌ و‌ نیم به فرودگاه رفتیم. آقای طبسی هم با خانواده آمدند و با هم به سوی تهران پرواز کردیم. مغرب به تهران رسیدیم. آقای [محمدرضا] نوری شاهرودی و محسن، مهدی، یاسر، عفت و جمعی از بستگان، همراه بودند. فاطی هم قرار گذاشته بود بیاید، ولی به هواپیما نرسید. دکتر سعید [لاهوتی، همسر فاطی] آمد و راجع به مسائل خانوادگی، مذاکراتی شد.

امروز هم گروهی از ملی‌گراها، در اطراف دانشگاه [تهران] و پارک لاله، اجتماعی علیه نظام داشته‌اند که با دخالت پلیس و حزب‌‌اللهی‌ها متفرق شده‌ و تعدادی دستگیر شده‌اند؛ مطابق معمول، رسانه‌های خارجی آن را بزرگ کرده‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها