|

دور جدید تحریم‌ها علیه ایران/ آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کردند

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

دور جدید تحریم‌ها علیه ایران/ آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کردند

به گزارش شبکه شرق، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل ایران (وعده صادق) به اسرائیل را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا پنج شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون اسرائیل شلیک کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند

یورونیوز در این زمینه نوشت: رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند، زیرا این نگرانی وجود دارد که حمله بی‌سابقه تهران به اسرائیل به جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه دامن بزند.

اتحادیه اروپا قبلا صنایع نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده، اما امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که اقدامات جدید باید «کسانی را که به تولید موشک‌ها و پهپادهای مورد استفاده ایران در حمله به اسرائیل کمک می‌کنند» هدف قرار دهد.

رهبران اروپایی در بیانیه ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نیابتی آن خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

اتحادیه اروپا پیشتر کسانی که در تولید پهپادهای ایران نقش دارند مشمول تحریم کرده‌ است. جوزپ بورل که همکاران خود در دستگاه سیاست خارجی اتحادیه را مسئول تدوین تدابیر جدید در این خصوص کرده در این رابطه می‌گوید: «ممکن است نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران در عراق، لبنان و سوریه هم هدف تحریم‌ها قرار گیرند.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها