|

امروز تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود؟

اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

امروز تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود؟

به گزارش شبکه شرق، رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود، به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گرد هم می‌آیند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، در حالی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های اوکراین در میدان نبرد علیه روسیه، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف، از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع اسرائیل، کشورهای اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و از پاسخ ایران به اسرائیل، برای اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی استفاده کردند.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا درصدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز، تحریم‌هایی را به دلایل مختلف، از جمله مسائل حقوق بشری و عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی،‌ کشورهای اتحادیه اروپا همچنین درصدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که در نشست امروز شورای وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، درباره تشدید تحریم ایران رایزنی خواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که در نشست امروز (دوشنبه) شورای وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی خواهد شد.

جوزپ بورل در آستانه برگزاری نشست شورا به خبرنگاران در لوگزامبورگ افزود: «ما علیه تولید و صادرات موشک و پهپاد ایرانی اقدام خواهیم کرد.» او بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که بسته جدید تحریمی علیه ایران، با اکثریت آرا، تایید شود.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها