|

سپاه سفیر سوئیس را احضار کرد؟/ ویدئو

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اینکه مشاور وزیر کشور اعلام کرده که در پی عملیات وعده صادق، برای انتقال پیام ایران به آمریکا، سفیر سوئیس به سپاه احضار شده، توضیحاتی ارائه کرد.

سپاه سفیر سوئیس را احضار کرد؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: سوئیس، مهمترین کانال‌ انتقال پیام‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی خود با خبرنگاران، در پاسخ  به سوالی مبنی بر اینکه «آقای ابطحی، مشاور وزیر کشور اعلام کرده که در پی عملیات وعده صادق، برای انتقال پیام ایران به آمریکا، سفیر سوئیس به سپاه احضار شده نه وزارت خارجه و آیا شما این خبر را تایید می‌کنید و اگر تایید می‌کنید آیا این به معنای ضعیف شدن جایگاه دستگاه دیپلماسی نیست»، خاطرنشان کرد: اظهار نظر ایشان را مقامات ذی‌ربط تکذیب کردند.

او ادامه داد: کشور سوئیس مهمترین کانال‌ انتقال پیام‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا بوده و ارتباطات مستمری بین دستگاه دیپلماسی با سفیر سوئیس در ایران  وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در این زمینه به صورت حرفه‌ای و در چارچوب دیپلماتیک عمل کرده و می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مقامات ذی‌ربط، احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند. کشور سوئیس مهمترین کانال تبادل پیام‌های دیپلماتیک و ارسال پیام‌های آمریکا به ایران و ارسال پاسخ به طرف‌های آمریکایی بوده است. ارتباط مستمر بین دستگاه دیپلماسی و سفیر سوئیس در ایران وجود دارد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها