|

دور دنیا در یک دقیقه

افتتاح توالت عمومی جنجالی در سانفرانسیسکو

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

افتتاح توالت عمومی جنجالی در سانفرانسیسکو
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از دادگاه طراح مد مشهور سلبریتی‌ها در آمریکا شروع می‌کنیم. سپس به افتتاحیه توالت عمومی جنجالی سانفرانسیسکو می‌رویم و در آخر هم از ماجرای جاسوسی دستیار سیاستمدار آلمانی می‌خوانیم.

 

پوست سوسمار و حبس برای طراح مد سلبریتی‌ها

سرانجام آمریکا طراح مد مشهور را به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد. نانسی گونزالس در سال ۲۰۲۲ به اتهام قاچاق کیف‌های دستی تهیه شده از پوست سوسمار و مار پیتون بازداشت شده بود. 

نانسی گونزالس برای ستاره‌هایی چون بریتنی اسپیرز کیف و دیگر لوازم جانبی را طراحی می‌کند. او می‌خواست در پوشش شرکت در نمایشگاه مد نیویورک، کیف‌های دستی تهیه شده از پوست سوسمار و پیتون را از کلمبیا به آمریکا قاچاق کند.

گونزالس در کلمبیا دستگیر و سپس به آمریکا مسترد می‌شود. او قوانین حفظ حقوق حیات وحش در مد را رعایت نکرده است. وکیل گونزالس موفق نشد مانع از صدور حکم زندان برای موکلش شود.

 

رکورد فروش خودروهای برقی و هیبریدی می‌شکند؟

آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۷ میلیون دستگاه خودروی برقی و هیبریدی فروخته شود. این عدد ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

علت پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی کاهش قیمت خودروهای برقی و هیبریدی است. در واقع نزدیک شدن قیمت این نوع از خودروها به خودروهای بنزینی باعث می‌شود آنها بازار را دست بگیرند.

در گزارش آژانس انرژی آمده علت کاهش قیمت خودروهای برقی کاهش تقاضا بوده است. سازندگان برای این که انبارهای خود را خالی کنند، در قیمت‌ها تخفیف داده اند. این اتفاق در دراز مدت باعث فروش بیشتر خودروهای برقی می‌شود.

 

خط و نشان اتحادیه اروپا برای سرویس جدید تیک‌تاک

نهاد نظارت بر فعالیت‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتحادیه اروپا شمشیر را برای پلتفرم چینی تیک‌تاک از رو بسته است؛ خدمات جدید تیک‌تاک لایت سمی است و اگر قوانین امنیت کودکان را رعایت نکند، ممنوع خواهد شد.

تیک‌تاک لایت به مخاطبان کلیپ‌ها و تصاویر ویدئویی پاداش می‌دهد و آنها را برای دیدن دیگر ویدئوها ترغیب می‌کند. این سرویس هیچ امنیتی در قبال کودکان ندارد و باعث نگرانی شده است.

اگر تیک‌تاک به تذکر و هشدار اتحادیه اروپا توجه نکند و شامل ممنوعیت شود، نخستین‌بار است که اتحادیه اروپا از قوانین محدود‌کننده جدید که سال گذشته ارائه شد، برای کنترل فضای دیجیتال استفاده کرده است.

 

افتتاح توالت عمومی جنجالی در سانفرانسیسکو

زمانی که قرار شد در سانفرانسیسکو توالت عمومی جدیدی ساخته و افتتاح شود، حرف از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هزینه به میان آمد. این عدد واکنش‌های بسیاری را برانگیخت که چه خبر است و مگر قرار است چه باشد؟

خبر ساخت توالت عمومی میلیون دلاری حتی به سر خط رسانه‌های بین‌المللی هم رسید، اما سر آخر گفته شد این توالت ۲۰۰ هزار دلار بیشتر هزینه نداشته است. میلیون کجا و صد هزار کجا؟

این میزان تفاوت در هزینه‌‌ها باعث شده ساکنان سانفرانسیسکو برای تمسخر و شوخی با رقم اولیه دور هم جمع شوند و افتتاح توالت عمومی خبرساز را جشن بگیرند!

 

دستیار سیاستمدار آلمانی جاسوس چین از آب درآمد!

مردی که به عنوان دستیار آقای ماکسیمیلیان کرا، نامزد حزب AFD آلمان فعالیت می‌کرد، بازداشت شده است. اتهام او جاسوسی برای چین است.

مرد بازداشتی جیان گی نام دارد و در درسدن آلمان برای پیروزی نامزد حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا تلاش می‌کرد.

بازجوهای این پرونده معتقدند جیان گی اطلاعات عملیات پارلمانی آلمان را در اختیار دولت چین قرار داده است. هدف اصلی او شناسایی افراد مخالف چین در میان سیاستمداران آلمانی بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها