|

دور دنیا در یک دقیقه

عصبانیت ژاپنی‌ها از گردشگران/ دست از سر ما و کوه فوجی بردارید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

عصبانیت ژاپنی‌ها از گردشگران/ دست از سر ما و کوه فوجی بردارید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به دستاورد محققان در درمان سرطان پوست می‌پردازیم. سپس در ژاپن روش تنبیهی برای گردشگران را بررسی می‌کنیم و در آخر هم از ماجرای اخیر همسر نخست‌وزیر اسپانیا خبر می‌‌گیریم.

 

سرطان پوست؛ واکسن شخصی‌سازی‌ شده به میدان می‌آید

به نظر می‌رسند محققان و پزشکان حوزه سرطان به امید واقعی برای درمان قطعی سرطان پوست نزدیک شده اند؛ تولید واکسن‌های شخصی‌سازی شده از mRNA.

این واکسن‌ها حاوی اطلاعات شخصی فرد مبتلا به ملانوما است و بعد از تزریق شروع می‌کند به شکار سلول‌های سرطانی و مانع از بازگشت آنها می‌شود.

فاز اول و دوم این واکسن‌ها جواب داده و حالا نوبت آزمایش در فاز سوم است. سرطان پوست سالانه بیش از ۱۳۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌شود. 

 

ایلان ماسک: مگر استرالیا پلیس جهان است؟ 

دادگاه فدرال و کمیسیون امنیت دیجیتال استرالیا از ایکس و ماسک درخواست کرده اند تصاویر چاقو خوردن کشیش از این پلتفرم حذف شود؛ نه تنها در استرالیا که در سراسر جهان.

ایکس در استرالیا به قوانین داخلی احترام گذاشته و پست‌های حاوی این ویدئوی خشونت‌بار را حذف کرده است. اما شهروندی در آمریکا آن را زیر پست اصلی منتشر کرده است.

ماسک در واکنش به خواسته استرالیایی‌‌ها برای حذف کلی گفته حتی لازم نبود آن تصاویر در استرالیا حذف شود. ما به قوانین داخلی آنها احترام گذاشتیم. اما آنها پلیس جهانی نیستند که دستور بدهند کل محتوا را حذف کنیم.

 

قاضی علیه ترامپ؛ حکم ۸۳ میلیون دلاری تایید شد

در روزهایی که دونالد ترامپ در منهتن نیویورک مشغول پرونده حق السکوت است، یکی دیگر از حکم‌هایش تایید شده است؛ پرونده افترا و تعرض جنسی.

ترامپ درخواست داده بود حکم جریمه ۸۳ میلیون دلاری تعرض جنسی رد شود. او همچنین خانم ای جین کارول را به دروغ‌گویی متهم کرده بود که قاضی این درخواست را نپذیرفت.

به این ترتیب غرامت ۸۳ میلیون دلاری که ترامپ باید به خانم کارول بپردازد، پابرجاست. قاضی کاپلان می‌گوید کارول پس از اظهارات ترامپ در سال ۲۰۱۹ آسیب روانی دیده است.

 

کوه فوجی؛ ژاپن گردشگران بدرفتار را جریمه می‌کند

از هفته آینده مقابل تصویر کوه فوجی در شهر فوجیکاواگوچیکو دیواری توری و مرتفع نصب می‌شود تا از جمعیت گردشگران بد رفتار در محیط کاسته شود! آنها پیش از این دسترسی گردشگران به محله گیشاها را مسدود کرده بودند.

این آخرین راه‌حلی است که به ذهن مسئولان شهری فوجیکاواگوچیکو رسیده تا از حجم زباله به جا مانده از گردشگران خارجی در محیط عکاسی از کوه فوجی بکاهند.

آنها از انتخاب این روش متاسف هستند، اما می‌گویند جز این دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. گردشگران برای عکاسی از کوه مشهور فوجی تجمع می‌کنند و انواع و اقسام زباله از خود به جا می‌گذارند.

 

اسپانیا؛ توقف تحقیقات علیه همسر نخست‌وزیر

دادستان‌های مادرید از قاضی پرونده خواسته اند تحقیق و بازپرسی از همسر نخست‌وزیر متوقف شود. آنها می‌گویند بنای اتهامات مشکوک است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه‌‌هایی که اتهام فساد اقتصادی را برای خانم بگونیا گومس مطرح کرده اند، به داد‌ه‌های مشکوک و نادرست استناد می‌کنند.

فشار بر همسر نخست‌وزیر اسپانیا حتی باعث شده آقای سانچس موضوع استعفا و کناره‌گیری از مقام خود را هم مطرح کند. سانچس معتقد است این اتهامات آزاردهنده و بی‌اساس هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها