|

نقشه جدید تندروها برای قالیباف/ تک و پاتک ادامه دارد

گویی مسائل پارلمانی برای آقایان، راهی به جز سیاسی‌کاری‌ها و تخریب‌های بی‌پایه ندارد و تنها راه پیشبرد اهداف خود را در کانال شکاف‌سازی و اختلاف‌افکنی تفسیر می‌کنند.

نقشه جدید تندروها برای قالیباف/ تک و پاتک ادامه دارد

به گزارش شبکه شرق، کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام، خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به افراد برای انتخاب هیأت رئیسه شده است.

روزنامه «صبح نو» نوشت:

در روزهای گذشته و با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات مجلس و انتخابات هیأت ریسه، برخی از چهره‌ها دست به اظهارات رادیکال و ادبیات عجیبی زده‌اند که البته نشان از عدم اهمیت آنها به جایگاه مجلس دارد و صرفا قصد ناامیدسازی مردم را به وسیله داستان‌های خیالی دارند. اقداماتی که می‌تواند با توجه به شرایط فعلی کشور منجر به لطمه به منافع ملی شود و جای خالی نظارت بیشتر بر اعمال و رفتار چهره‌های سیاسی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است، در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام، خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به افراد برای انتخاب هیأت رئیسه شده است. آقای غضنفری و هم‌قطارانشان در روزهای گذشته تریبون اظهارات شاذ و اختلاف‌افکنی شده‌اند که خود این موضوع را می‌توان در راستای پروموت کردن پدرخوانده‌های سیاسی و رزومه‌سازی در جریانی بی‌سابقه دانست.

این درحالی است که کمتر از یک روز پس از انتشار یادداشت شائبه‌برانگیز غضنفری، حبیب‌زاده منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن نادرست دانستن روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس به رسانه‌ها گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ‌وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است.»

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرف‌های وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی است، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه‌ها باید دنبال خدمت بی‌منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم.»

با شدت گرفتن سیر اظهارات و روایت‌سازی‌های نادرست طیف هم‌قطاران آقای غضنفری، می‌توان چند نکته را استنباط کرد و اول آنکه این گعده سیاسی (غضنفری و دوستان) همچنان سعی دارند با همان رویه سال‌های قبل که با ارائه گزارشات شبه‌علمی خود را به‌عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی و همه‌چیزدان عالم سیاست مطرح کنند، اکنون هم در تلاش‌اند با ارائه خاطرات و روایات کاذب، خود را در رسانه‌ها مطرح کنند و سهمی هم در دور دوم انتخابات داشته باشند.

دوم آنکه داده‌سازی‌های این طیف همگی یک امضای مشترک دارند و نشان می‌دهند که همگی این افراد به‌طور مهندسی‌شده‌ای قصد دارند در معادلات انتخاب ریاست مجلس دوازدهم هم دقیقا مثل معادلات دور اول انتخابات عمل کنند. آنها حتی پس از دریافت تذکر صریح از رهبری هم رویه تخریب و دعوای سیاسی را کنار نگذاشتند و همچنان به دنبال ایجاد دعواهای بیشتر در خانه ملت هستند.

گویی مسائل پارلمانی برای آقایان، راهی به جز سیاسی‌کاری‌ها و تخریب‌های بی‌پایه ندارد و تنها راه پیشبرد اهداف خود را در کانال شکاف‌سازی و اختلاف‌افکنی تفسیر می‌کنند.

حالا اما یک قدم جلوتر رفته‌اند و راهی که با اظهارات غیرواقعی و عجیب و گعده‌سازی‌های شب انتخاباتی به مجلس دوازدهم کشیده‌اند، می‌خواهند با روایت‌سازی و شانتاژهای شدیدتر به صندلی‌های هیأت رئیسه مجلس بکشانند. برآیند و نشانه‌گیری‌های این افراد هم نشان می‌دهد که به‌شدت از به ریاست رسیدن افراد با سابقه و آزمون پس داده مجلس نگران هستند. آنها رأی آوردن افراد با سابقه را در منافات و رقابت با منافع سیاسی و گروهی خود می‌بینند.

شاید آقای غضنفری اتفاقات و نقشه‌کشی‌های دورهمی‌های سیاسی‌شان را با جلسات دریافت کارت تردد در مجلس جابه‌جا به خاطر سپرده است.

ضمن اینکه باید توجه کرد که این افراد کم‌هزینه‌ترین راه پیشبرد اهداف خود را در تخریب دیده‌اند و در گذشته هم دیده‌اند که حاشیه‌سازی و تخریب کمتر از خدمت و رقابت قانون‌مندانه برایشان هزینه دارد.

چیزی که مشخص است این است که یک‌بار برای همیشه باید با این‌گونه تخریب‌ها و شایعه‌افکنی‌ها برخورد جدی شود تا این افراد متوجه شوند با شایعه‌سازی، صندلی‌های هیأت رئیسه مجلس را صاحب نمی‌شوند.»

منبع: روزنامه صبح نو
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها