|

روزنامه العربی الجدید:

حماس مذاکرات با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد

در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم اسراییل برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس خبر داد که مذاکرات غیر مستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.

حماس مذاکرات با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش شبکه شرق، روزنامه العربی الجدید به نقل از یک منبع در حماس مدعی شد که این جنبش پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت، مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.

این منبع به روزنامه «العربی الجدید» گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروههای مقاومت، تصمیم گرفت، این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.
 
وی با بیان اینکه حماس منتظر نتایج تلاشهای واسطه‌ها خواهد ماند، خبر داد: طرف مصری، با حماس تماس گرفته و خواستار عدم تنش نظامی و اعطای زمان برای مهار این بحران شده است.
 
وزارت خارجه مصر هم ساعتی پیش به رژیم اسراییل نسبت به هر گونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تأکید کرد که به صورت مداوم با همه طرفها در تماس است تا مانع از آن شود که وضعیت خارج از کنترل شود.
 
وزارت خارجه مصر همچنین به رژیم اسراییل هشدار داد که در این زمان از مسیر مذاکرات، دست به تنش نزد، بلکه باید بیشترین خویشتنداری را از خود نشان دهد. 
 
کارشناسان تأکید دارند که اسراییلی‌ها معتقدند با عملیات نظامی در رفح، به اهداف خود نخواهند رسید و موفق نخواهند شد اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی با این تهدیدها فقط به دنبال امتیازگیری از حماس در مذاکرات هستند.
 
خبرگزاری «رویترز» هم گزارش داد که اسرائیل امروز تخلیه ساکنان ساکن شرق رفح را خواستار شده است. یک مقام مصری نیز گفت که هرگونه انتقال آوارگان فلسطینی روابط بین هر دو طرف را قطع می‌کند.

 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها