|

پشت‌پرده سفر پرحاشیه «محمود احمدی‌نژاد» به مجارستان/ احمدی‌نژاد در بوداپست چه می‌کند؟

سفر «محمود احمدی‌نژاد» به مجارستان، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

پشت‌پرده سفر پرحاشیه «محمود احمدی‌نژاد» به مجارستان/ احمدی‌نژاد در بوداپست چه می‌کند؟

به گزارش شبکه شرق، سفر «محمود احمدی‌نژاد» به «بوداپست» پایتخت مجارستان، با واکنش‌های بسیاری روبرو شده است؛ سفارت اسرائیل، سفر رئیس‌جمهور اسبق ایران به بوداپست را محکوم کرده است؛ دولت مجارستان نیز واکنش نشان داده و گفته است که این سفر، صرفا دانشگاهی است و هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

وزارت خارجه مجارستان دو روز پس از ورود «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران به این کشور، به سفر او واکنش نشان داد.

 محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران، روز «دوشنبه، ششم ماه مه» (۱۷ اردیبهشت ماه)، به دعوت «گرگلی دلی»، رئیس دانشگاه ملی خدمات عمومی «لودوویکا» مجارستان، برای شرکت در نشست علمی و تخصصی پیرامون «ارزش‌های مشترک در محیط زیست جهانی» به بوداپست پایتخت مجارستان رفت.

صفحات مجازی دولت بهار که به هواداران آقای احمدی‌نژاد اختصاص دارند، به پوشش رسانه‌ای سفر او به بوداپست پرداختند و تصاویری از او و هیات همراهش همراه با گرگلی دلی منتشر کردند.

وزارت خارجه مجارستان دو روز پس از ورود رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران به این کشور، به سفر او واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در اختیار وبسایت خبری «مجار ایندکس» قرار داده، نوشته است: «دولت پذیرای رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران نبوده و برنامه سفر او، یک برنامه دانشگاهی بوده است. دانشگاه‌ها در مجارستان دارای آزادی آموزش و بیان هستند. دولت در برنامه‌های دانشگاه مداخله نمی‌کند.»

با این حال، دانشگاه ملی «لودوویکا»، همچنان به درخواست این رسانه مبنی بر ارائه توضیحات درباره سفر احمدی‌نژاد، پاسخی نداده است.

محمود احمدی نژاد

منبع: یورونیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها