|

گروگان‌گیری در حملات تروریستی سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت گروگان‌های حمله تروریستی در چابهار/ ویدئو

آخرین اخبار و جزئیات درباره گروگان‌گیری حمله تروریستی چابهار و آخرین وضعیت گروگان‌های حمله تروریستی در چابهار اعلام شد.

آخرین وضعیت گروگان‌های حمله تروریستی در چابهار/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: گروگان‌های حمله تروریستی چابهار آزاد شدند.

شامگاه چهارشنبه «۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳»، سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در سپاه شهرستانی چابهار، راسک، دریابانی و کلانتری ۱۱چابهار انجام شد؛ اعضای گروه تروریستی «جیش‌العدل»، با حمله مسلحانه به چند مقر نظامی در شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان، قصد ضربه زدن به این مقرها را داشتند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروگان‌های حمله تروریستی چابهار که در یک ساختمان مسکونی، توسط اعضای گروهک جیش‌العدل به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در پی انجام عملیات تروریستی در مقر نظامی و دریابانی چابهار، اعضای گروه تروریستی جیش‌العدل، پس از شکست در انجام عملیات‌های تروریستی خود، به یک ساختمان مسکونی پناه بردند و تعدادی از شهروندان را به عنوان گروگان گرفته بودند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی و با ورود نیروهای امنیتی، شهروندان گروگان گرفته‌شده از چنگال اعضای این گروهک تروریستی نجات بافتند.

جزئیات جدید از گروگان‌گیری حمله تروریستی چابهار و در حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان

سخنگوی فراجا جزئیاتی بیشتر از عملیات رهایی افراد گروگان‌گرفته‌شده از سوی عوامل تروریستی در چابهار را اعلام کرد.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا با بیان اینکه حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز «پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳»، چند تروریست‌ به پایگاه دریابانی چابهار و مقر انتظامی حمله کردند، گفت: این اقدام تروریستی با مقاومت و اقدام به موقع نیروهای انتظامی و نظامی ناکام ماند و همین موضوع سبب شد تا تروریست‌های بزدل درحین فرار، وارد یک مجتمع مسکونی شوند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن در آن را به گروگان بگیرند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه درپی این اقدام نیروهای ویژه پلیس نیز وارد عمل شدند، گفت: بلافاصله اوضاع تحت کنترل پلیس درآمد و با ورود یگان‌های ویژه فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند. در جریان این عملیات که از سوی عوامل انتظامی به اجرا درآمد،  واحدهایِ عمل‌کنندهِ ضدِ تروریسم فراجا در عملیاتی پُرالتهاب موفق به نجاتِ جانِ یک کودک خردسال و یک جوان که توسط عوامل تروریستی جیش الظلم به گروگان گرفته بودند، شدند.

سخنگوی فراجا با تاکید بر اینکه اوضاع در این محدوده تحت کنترل قرار دارد، گفت: در حال حاضر چند تروریست همچنان در ساختمان حضور دارند، اما تمامی گروگان‌ها آزاد شده و بنابر اطلاعات موجود دیگر گروگانی در اختیار ندارند. تیم‌های ویژه و کمکی نیز در محل حضور دارند.

سخنگوی فراجا از حمله ناکام چند تیم تروریستی به مقر انتظامی و دریابانی چابهار، در حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، خبر داد و گفت: در پی این حمله که با مقاومت و تبادل آتش نیرو‌های یگان‌های مذکور مواجه شد، سه نفر از تروریست‌ها کشته شدند؛ تعدادی نیز زخمی شدند. تعدادی از آنان، هنگام فرار، وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن در این ساختمان را به گروگان گرفتند. در حال حاضر، مکان تحت کنترل پلیس است و تلاش برای رهایی آن‌ها با لحاظ حفظ سلامتی جان گروگان‌ها ادامه دارد.

آزادی گروگان‌های حملات تروریستی در چابهار

سخنگوی فراجا از آزادی افراد به گروگان‌گرفته شده از سوی تروریست‌ها در چابهار خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا با اشاره به حمله چند تیم تروریستی به مقر انتظامی و دریابانی چابهار گفت: این اقدام در حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز رخ داده و در پی آن تروریست‌ها با مقاومت و تبادل آتش نیروهای یگان‌های مذکور مواجه شدند. در جریان این عملیات نیز تعدادی از تروریست‌ها به درک واصل شده و تعدادی دیگر زخمی شدند. 

او با بیان اینکه تعدادی از تروریست‌ها هنگام فرار، وارد یک مجتمع مسکونی شده و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن در آن را به گروگان گرفتند، گفت: بلافاصله اوضاع تحت کنترل پلیس درآمد و دقایقی پیش، با ورود یگان‌های ویژه فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.

توضیحات فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره گروگان‌گیری در حمله تروریستی چابهار و آخرین وضعیت حملات تروریستی در راسک و چابهار

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان در سپاه شهرستانی چابهار، راسک، دریابانی و کلانتری ۱۱چابهار انجام شد، ۱۵ تروریست تاکنون به کشته شده‌اند.

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص آخرین وضعیت عملیات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، افزود: از نیمه شب گذشته، که عملیات تروریست‌ها در سپاه شهرستانی چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار شروع شد و بلافاصله، اقدامات اساسی توسط نیروهای نیروی زمینی و فراجا در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: آنچه مهم است، اینکه چند نقطه به صورت هماهنگ عملیات تروریستی در آنها انجام شد و عناصر تروریست شرکت‌کننده تماماً به صورت انقماسی بودند. درگیری در راسک یک ساعت پیش تمام شد و تاکنون پنج تروریست به هلاکت رسیده‌اند؛ هم اکنون پاکسازی ادامه دارد، شاید آمار کشته‌شدن تروریست‌ها افزایش یابد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: در چابهار نیز، دو منطقه سپاه دریابانی و کلانتری ۱۱ مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند. تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبروی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کردند. نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند هفت نفر تروریست در این عملیات شرکت داشتند که پنج نفر داخل ساختمان کشته و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد. در دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، سه نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند؛ هر سه دارای جلیقه انتحاری بودند.

پاکپور گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که داشتیم، گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها، گروگان‌ها آزاد شدند. واحدهای ویژه در حال پاکسازی منطقه هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد. پنج نفر از نیروهای حافظان امنیت هم شهید شدند که سه نفر از آنها از نیروهای فراجا و دو نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.

صحبت‌های یک گروگان‌‌ حمله تروریستی چابهار پس از آزادی

گروه تروریستی جیش‌العدل، در حمله تروریستی به چابهار، چند نفر از افراد یک مجتمع را به گروگان گرفت.

یکی از افرادی که در درگیری‌های دیشب چابهار گروگان گرفته شده بود، از نیرو‌های نظامی تشکر کرد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها