|

چه کشورهایی به ایرانیان راحت ویزا میدهند؟

چه کشورهایی به ایرانیان راحت ویزا میدهند؟

پرسش بالا محتمل‌ترین دغدغه‌ی یک گردشگر ماجراجو و احتمالاً طبیعت‌گردی هست که با نیت اخذ ویزای توریستی قصد دارد اولین قدم را برای سفرش بدون استرس و پیچیدگی‌های مرسوم بردارد.

 

امروزه علاوه بر توجه ویژه‌ی گردشگران به تسهیلگری فرایند اخذ روادید، حاکمیت کشورها نیز به‌خوبی نقش درآمد صنعت توریسم را در تولید ناخالص داخلی درک کرده‌اند و با کنارگذاشتن قاعده‌ی مرسوم موازنه‌ی سیاسی اقدام به لغو روادید یک‌طرفه می‌کنند تا از این رهگذر به ظرفیت‌های پنهان اقتصادشان فرصت شکوفایی بدهند.

ویزای توریستی امارات؛ ساده‌ترین ویزا برای ایرانیان

در صدر کشورهایی که ویزای توریستی برای ایرانیان را به ساده‌ترین شکل ممکن صادر می‌کنند؛ امارات متحده (دبی) قرار دارد که با پیشتازی چشمگیری در جذب توریست همواره به‌سرعت و در کمترین زمان با ساده‌ترین مدارک ممکن برای صدور ویزا مبادرت می‌کند.

ویزای توریستی امارات متحده جزو ویزاهای الکترونیکی محسوب می‌شود و با سه مدرک پاسپورت؛ عکس و مدرک هویتی (شناسنامه یا کارت ملی) صادر می‌شود؛ گاهی صدور این ویزا در عرض چند ساعت هم بیشتر طول نمی‌کشد؛ برای اخذ ویزای توریستی امارات (دبی) همین‌الان از طریق شرکت خدمات گردشگری توریک اقدام کنید تا به ساده‌ترین شکل ممکن اولین قدم برای سفر به امارات را بردارید؛ در این مسیر ما با زدودن موانع و پیچیدگی‌های مرسوم کنار شما هستیم؛ کافی هست تا با چند کلیک ساده و بارگذاری دردسترس‌ترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. طبق داده‌های سایت رسمی شرکت یورومانیتور، شهر دبی در امارات، رتبه‌ی سوم پربازدیدترین شهر توریستی جهان را در سال ۲۰۲۳ دارد که این خود بیانگر توجه ویژه‌ی سیاست خارجی امارات در مقوله‌ی گردشگری است.

ویزاهای امارات از حالت پایه‌ی ۱۰ روزه شروع می‌شوند و به شکل ۳۰ روزه و ۶۰ روزه هم امکان صدور دارد؛ دوره‌ی انتظار برای اخذ این ویزا ۱ الی ۳ روز کاری هست و بعضاً در چندین ساعت هم احتمال صدور این ویزای ساده محتمل هست.

اخذ ویزای توریستی تایلند ساده و سریع

اما در رتبه‌ی دوم ساده‌ترین ویزا برای ایرانی‌ها کشور تایلند قرار دارد؛ ویزای تایلند جزو ویزاهای لیبلی دسته‌بندی می‌شود؛ به این معنا که فیزیک مدارک موردنیاز هست و ویزا در یکی از صفحات پاسپورت الصاق می‌شود. اصل پاسپورت، عکس، تمکن و کپی مدارک هویتی در زمره‌ی مدارک اصلی برای اخذ ویزای توریستی تایلند می‌باشد؛ شاید برای شما جالب باشد که بدانید دریافت ویزای تایلند با خدمات توریک ساده‌تر از گذشته شده؛ توریک بعد از دریافت مدارک شما برای ورود به سفارت اقدام می‌کند و با ساده‌تر شدن فرایند اخذ روادید مراجعه‌ی مستقیم متقاضی و مواجه‌شدن با صف‌های طولانی حذف شده و به شکلی آسان ویزا صادر می‌شود.

ویزای تایلند به شکل ۶۰ روزه‌ی یکبار ورود ارائه می‌شود و ۴ الی ۷ روز کاری دوره‌ی انتظار صدور این ویزا خواهد بود؛ برای اخذ ویزای توریستی تایلند همین‌الان از طریق سایت توریک اقدام کنید تا تجربه‎ی شیرین بی‌دغدغه‌ ویزا شدن را داشته باشید.

بانکوک؛ پایتخت تایلند در سال گذشته‌ی میلادی رتبه‌ی نخست پربازدیدترین شهر توریستی جهان را از آن خود کرد و حالا با اخذ این ویزای محبوب می‌توان ماجراجویی شرق آسیا را آغاز کرد و در این مسیر همراه شما هستیم، با توریک ویزای توریستی تایلند ساده‌تر از گذشته صادر می‌شود.

ویزای اندونزی؛ لیبلی و الکترونیکی

اما در رتبه‌ی سوم ساده‌ترین ویزاهای ممکن و متصور برای ایرانی‌ها کشور دیگری در حوزه‌ی شرق آسیاست؛ اندونزی با مزیت انتخابی، ترکیبی از ویزای توریستی الکترونیکی و لیبلی را ارائه می‌کند و به متقاضی قدرت انتخاب می‌دهد تا به اقتضای شرایطش برای اخذ ویزا اقدام کند. ویزای لیبلی و الکترونیکی هر کدام یک مزیت نسبی و اختصاصی دارند؛ برای ویزای لیبلی اندونزی سفارت واقع در ایران با اصل مدارک متولی اصلی می‌باشد و برای نوع الکترونیکی این ویزا کنسولی واقع در اندونزی مجری اصلی صدور ویزاست.

ویزای توریستی لیبلی با ارائه‌ی مدارک فیزیکی بیشتر و هزینه‌ی کمتر در قیاس با ویزای الکترونیکی یک مزیت نسبی دارد.

ویزای توریستی الکترونیکی اندونزی تنها اسکن پاسپورت و فایل اورجینال عکس به همراه رزرو هتل را نیاز دارد تا بتوان برای این ویزا بدون احتیاج به فیزیک مدارک اقدام کرد.

میانه‌ای‌ها ساده‌های دوست‌داشتنی

در حوزه‌ی آسیای میانه و شمال ایران کشورهایی واقع شده‌اند که قرابت‌های فرهنگی؛ قومی و زبانی پرشماری با ایران دارند و از خوش حادثه ویزای توریستی این مناطق به ساده‌ترین شکل ممکن صادر می‌شود. بسیاری از کشورهای این حوزه تنها با یک اسکن باکیفیت از پاسپورت و در عرض کمتر از یک هفته برای صدور ویزای توریستی اقدام می‌کنند.

ویزای توریستی تاجیکستان

این کشور همسایه ویزای ۶۰ روزه‌ی توریستی الکترونیکی را با یک مدرک اصلی و اساسی یعنی تصویر پاسپورت صادر می‌کند و در کمترین زمان ممکن که زیر یک هفته خواهد بود ویزای توریستی صادر می‌شود؛ توریک این ویزا را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر برای شما اقدام می‌کند. برای اخذ این ویزا با چند کلیک ساده در سایت توریک این ویزا را اخذ کنید.

ویزای توریستی ازبکستان

ویزای توریستی ازبکستان به شکل ۳۰ روزه‌ی یکبار و چندبار ورود و به شکل الکترونیکی صادر می‌شود و با اسکن پاسپورت و یک فایل اورجینال عکس پروسه‌ی اخذ این ویزا آغاز می‌شود و تا یک هفته دوره‌ی انتظار کافی هست تا به دیار سمرقند و بخارا عزیمت کنید.

ویزای گردشگری آذربایجان

برای عزیمت به آذربایجان فقط کافی هست تا یک اسکن باکیفیت از پاسپورت خودتان تهیه کنید و با چند کلیک ساده در سایت توریک اخذ این ویزا را به ما بسپارید؛ ویزای توریستی آذربایجان از نوع الکترونیکی می‌باشد و به شکل ۳۰ روزه‌ی یکبار ورود ارائه می‌شود.

ویزای توریستی قرقیزستان

برای سفر به قرقیزستان کافی است ابتدا برنامه‌ی سفر خود را مکتوب کنید و سپس با تصویر پاسپورت و عکس پرسنلی و رزرو پرواز و هتل از طریق سایت توریک نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید. ویزای توریستی قرقیزستان کمتر از دو هفته زمان خواهد برد و بعد از آن توریک فایل ویزای توریستی را برای شما ارسال خواهد کرد.

کلام آخر

تمام تلاش ما در این مقاله معرفی تعدادی از کشورهایی بود که با تسهیلگری صدور ویزا برای ایرانی‌ها اقدام می‌کنند.

در سایت توریک با تنوعی چشمگیر از کشورهایی واقع در اقصی‌نقاط جهان مواجه خواهید شد و حتی در سخت‌ترین ویزاها هم کنار شما هستیم تا تجربه‌ی شیرین گردشگری را این بار به شکل آنلاین و از طریق توریک تجربه کنید؛ سیاست توریک همواره اخذ ساده‌ی ویزای توریستی بوده و چنانچه در این مسیر مشکلی وجود داشت با بهره‌مندی از تخصص کارشناسان ما در صدد هستیم تا موانع را از پیش‌رو حذف کنیم و با توسعه‌ی گردشگری امکان سفر به نقاط مختلف جهان را برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم.

توریک مفتخر به همراهی شما در این مسیر هست تا با مشاوره‌ی دقیق شما را به ویزای توریستی مطلوب نظرتان برساند؛ دستیار سفر بودن نه یک شعار که یک تخصص و تعهد ثابت شده هست. چه ویزا آسان باشد و چه سخت تفاوتی ندارد؛ چون شما را در این مسیر همراهی می‌کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها