|

تعطیلی ادارات و مدارس در گیلان/ پروازهای فرودگاه رشت تا اطلاع ثانوی لغو شد

بارش شدید برف که از روز گذشته در گیلان آغاز شده است، همچنان تداوم دارد.

تعطیلی ادارات و مدارس در گیلان/ پروازهای فرودگاه رشت تا اطلاع ثانوی لغو شد

به گزارش شبکه شرق، به دنبال بارش سنگین برف در گیلان، ادارات و مدارس تعطیل شد؛ همچنین پروازهای فرودگاه رشت لغو شد. بارش برف موجب قطعی برق و گاز در برخی شهرهای استان گیلان نیز شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش شدید دید افقی، همه پروازهای امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه از فرودگاه رشت تا اطلاع ثانوی لغو است‌.

سید محسن میرحسینی،  مدیرکل فرودگاه گیلان در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش شدید دید افقی، کلیه پروازهای امروز «دوشنبه، هفتم اسفندماه» از فرودگاه رشت تا اطلاع ثانوی لغو است‌.

او افزود: با وجود بارش برف، تیم عملیات زمستانی فرودگاه رشت از ساعات ابتدایی بامداد امروز به صورت مستمر در حال تلاش برای بازگشایی سطوح پروازی هستند.

 مدیرکل فرودگاه گیلان تصریح کرد: با توجه به بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی، مسافران قبل از عزیمت با شماره تلفن ۱۹۹ (اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت) تماس حاصل کنند.

در این ویدیو، عملیات برفروبی در فرودگاه سردارجنگل رشت را مشاهده می‌کنید.

تعطیلی ادارات ۴ شهرستان به علت برف گیلان 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در پی تداوم بارش برف در استان ادارات شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکلُ به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان امروز تعطیل اعلام شد.

محمدرضا حق‌بین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار کرد: با مشاهده تداوم بارش برف در استان ادارات شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان امروز تعطیل اعلام شده است.

او با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌های برخی از شهرستان‌های گیلان نیز امروز تعطیل اعلام شده است، افزود: راه‌های اصلی و ورودی و خروجی استان باز بوده و تردد با کندی انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان در این شهرستان‌ها فعال خواهند بود، گفت: در زمان حاضر مشکلی در حوزه آب و گاز وجود ندارد اما در برخی از مناطق با قطعی برق مواجه هستیم که نیروهای شرکت برق در در حال رفع مشکل هستند.

مدارس برخی مناطق گیلان تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی مدارس شیفت صبح برخی مناطق گیلان به علت بارش برف خبر داد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: به دلیل بارش برف، مدارس تمام مقاطع تحصیلی شیفت صبح در دیلمان و عمارلوی رودبار فردا دوشنبه «۷ اسفند» تعطیل است.

رمضانی افزود: همچنین مدارس ییلاقی و سخت گذر املش، رحمت آباد، اطاقور و رحیم آباد و مدرسه ابتدایی ماسوله نیز در شیفت صبح تعطیل می‌باشد.

او با اشاره به تعطیلی مدارس در تاریخ هفتم اسفند گفت: فردا آموزش دانش آموزان در این مناطق از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست ضمن حضور در مدارش و پیگیری آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد، در مدیریت سیستم‌های گرمایشی مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

حجم ویدیو: 13.07M | مدت زمان : 00:00:35
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها