|

انتقاد سرمربی سابق تیم ملی از تیراندازی موفقیت کپی‌کردنی نیست

سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با انتقاد از نتایج ملی‌پوشان، گفت: زمانی که در تیم ملی بودم دوستان اعتقاد داشتند که روش من سنتی است اما می‌بینیم که همان دوستان با کپی‌کاری هم موفق نیستند.

انتقاد سرمربی سابق تیم ملی  از تیراندازی موفقیت کپی‌کردنی نیست

 سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با انتقاد از نتایج ملی‌پوشان، گفت: زمانی که در تیم ملی بودم دوستان اعتقاد داشتند که روش من سنتی است اما می‌بینیم که همان دوستان با کپی‌کاری هم موفق نیستند. به گزارش مهر، مسابقات جهانی تیراندازی و توزیع سهمیه المپیک در برزیل در حال برگزاری است که در ماده تپانچه بادی مردان، وحید گلخندان با رکورد ۵۸۰ در رده دهم ایستاد و با یک اختلاف امتیاز از صعود به فینال بازماند و شانس کسب سهمیه را از دست داد. سجاد پورحسینی، دیگر نماینده کشورمان با ۵۷۴ امتیاز سی‌و‌سوم شد و جواد فروغی با ۵۶۶ امتیاز در رده شصت‌و‌ششم ایستاد. در بخش بانوان نیز هانیه رستمیان با رکورد ۵۷۵.۱۷ و گلنوش سبقت‌اللهی با رکورد ۵۷۴ در رده‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند. زینب طوماری دیگر نماینده بخش بانوان نیز با رکورد ۵۷۰.۱۴ در رده بیست‌و‌هفتم ایستاد تا به این ترتیب علاوه بر تیم تپانچه مردان، در بخش بانوان هم دست ملی پوشان کشورمان از رسیدن به سهمیه المپیک پاریس کوتاه بماند. احمد نجفی در گفت‌وگو با مهر در واکنش به عملکرد ضعیف ملی‌پوشان تپانچه گفت: متأسفانه عملکرد تیم ملی ایران اصلا خوب نبود و رکوردهای ثبت‌شده خیلی پایین‌تر از حد انتظار بود. البته با توجه به نتایج اخیر تیم در یک سال گذشته و مخصوصا بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی آسیا، این نتیجه قابل پیش‌بینی بود. او در ادامه درباره دلیل افت جواد فروغی و قرارگرفتن او در جایگاه ۶۶ جهان گفت: متأسفانه روند افت فروغی بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد و در این مسابقات و حتی رقابت‌های قبلی هم مجددا دیدیم که تغییری در شرایط او ایجاد نشده است. تغییرات کادر فنی بعد از المپیک ۲۰۲۰ آسیبی جدی به تیم ملی وارد کرد. من یک سال است که دیگر کنار تیم نیستم و در این مدت شاهد هستیم تیراندازی ایران چه نتایجی را به کارنامه خود اضافه کرده است.

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه اضافه کرد: به خاطر دارم دوستانی که آن زمان آمدند، معتقد بودند که من سنتی کار می‌کنم و امروز می‌بینیم که همان مربی‌ها با کپی‌کاری از روی دیگران هم هنوز موفق نشده‌اند نتایج اخیر تیم ملی را تکرار کنند. نقش کادر فنی در کسب نتیجه مهم است ولی عوامل دیگر را هم باید در نظر گرفت. تیراندازان کشورمان نه برنامه‌ریزی خوب دارند و نه تمرینات مناسب که قطعا این روند در کسب نتیجه بی‌تأثیر نبوده است.

او افزود: زمانی که من رفتم دوستان مختلفی به عنوان مربی هدایت تیم را بر عهده گرفتند و حتی در مقطعی تیم ملی دو مربی داشت که همین امر به تنهایی اتحاد تیم را از بین برده بود. برخی از مربیان را تیراندازان قبول نداشتند؛ چون مربی‌های انتخاب‌شده اصلا رزومه قوی نداشتند؛ طبیعی است که با این روش مدیریت هر تیمی باشد آسیب می‌بیند.

نجفی با اشاره به نتایج ضعیف تیراندازان در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: در جریان بازی‌های آسیایی وقتی قربانی را دیدم، گفت از نتایج تیم ناراحت است و حتی از من درخواست کردند که مجددا به تیم ملی برگردم ولی با توجه به قرارداد دو‌ساله‌ای که با تیم ملی بنگلادش دارم، شدنی نبود و این پیشنهاد را نپذیرفتم.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه درباره نتیجه احتمالی هانیه رستمیان در بازی‌های المپیک پاریس گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد که او بتواند در المپیک روی سکو برود. البته رستمیان در ۲۵ متر خوب است، اما در این بخش هم رقبای قدری حضور دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها