|

مديرعامل صندوق اعتباري هنر:

براي جبران خسارت‌هاي کرونا، بسته جامعي تهيه شده است

گروه هنر: رسيدگي به وضعيت معيشتي بسياري از هنرمنداني که در دو ماه اخير و در پي شيوع ويروس کرونا مجبور به خانه‌نشيني شده‌اند، يکي از اولويت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. مدتي قبل سيد‌عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت‌وگويي به بيمه بي‌كاري هنرمندان اشاره و ابراز اميدواري کرد به اين موضوع جدي‌تر نگاه شود. اما صندوق اعتباري هنر در دو ماه گذشته طرح‌هاي بسياري براي کمک به هنرمندان در نظر گرفت و برخي را اجرائي کرد. سيدحسين سيدزاده، مديرعامل صندوق اعتباري هنر، در پاسخ به اين پرسش که مدتي قبل اعلام شد براي کمک به هنرمندان حق بيمه سه‌ماهه نخست سال آنها پرداخت مي‌شود و اين طرح عملا شکل و شمايل ديگري به خود گرفت، به «شرق» گفت: «وقتي در مورد هنرمندان عضو صندوق اعتباري هنر صحبت مي‌کنيم، تمام شاخه‌هاي هنري را دربر مي‌گيرد. ما با جامعه بسيار بزرگ و فراگيري از هنرمندان در ارتباط هستيم. خوشبختانه صندوق اعتباري هنر بيش از 65 هزار عضو و 35 هزار و 500 نفر بيمه‌شده دارد و اين شامل همه اعضاي ما مي‌شود. خوشبختانه بخش زيادي از هنرمندان شهرستان‌ها نيز شامل اين جامعه آماري مي‌شوند».
او ادامه داد: «نوع بيمه صندوق اعتباري هنر نزد سازمان تأمين اجتماعي بيمه حرف و مشاغل آزاد شناخته مي‌شود و اعضاي ما کارکنان شرکت يا بنگاه اقتصادي نيستند که کارفرمايي آنها را بيمه کرده باشد. ما هم کارفرماي آنها نيستيم و صرفا تجميع‌کننده و پرداخت‌کننده بخشي از حق بيمه‌ها هستيم. با اين تفاسير، طبيعي است اين بيمه تفاوت‌هايي با بنگاه‌هاي اقتصادي که کارمندانشان را بيمه تأمين اجتماعي مي‌کنند، داشته باشد. به همين صورت، حق بيمه‌هاي ما هم متفاوت است. مثلا ما بيمه بي‌كاري نداريم. چراکه اعضاي ما بابت کاري بيمه نشده‌اند که وقتي بي‌كار مي‌شوند از بيمه مبلغي را مطالبه کنند چراکه محاسبه زمان بي‌كاري يک هنرمند شدني نيست. در اين شرايط، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري بسياري در ارتباط با بيمه بي‌كاري هنرمندان انجام دادند. در اين راستا با برگزاري جلسات مستمر يک‌سال‌ونيمه گذشته، پيشنهادي به دولت مبني بر برخورداري اعضاي فرهنگ و هنر از بيمه بي‌كاري ارائه شد. اميدواريم خيلي زود اين طرح محقق شود و بيمه بي‌كاري به هنرمندان عزيز کشورمان تعلق بگيرد. قطعا بار هزينه اين کار براي دولت بسيار زياد است اما ان‌شاءالله با اراده مجموعه دولت اين طرح به اجرا برسد».
سيدزاده افزود: «در شرايط همه‌گيري ويروس کرونا فکر کرديم پرداخت حق بيمه سه‌ماهه نخست اعضاي صندوق اعتباري هنر مي‌تواند کمک مفيدي باشد. اين طرح را با وزير محترم در ميان گذاشتيم و ايشان تأييد کردند و بلافاصله مقدمات اجرائي‌شدن آن را فراهم کرديم. در همين حين، برخي از هنرمندان در روزهاي آخر فروردين نگران شدند که بيمه آنها قطع شود. بنابراين اعلام کرديم مهلت پرداخت حق بيمه سه‌ماهه نخست سال تا 31 خرداد تمديد شده است.
توصيه ما به اعضاي محترم اين است که در اين مدت که مشغول رایزني براي تأمين اعتبارات اين طرح هستيم، حق بيمه‌شان را پرداخت نکنند. اما در اين ميان، شايد برخي ترجيح دهند پرداخت کنند يا از قبل معوقه داشته باشند که نگران قطع بيمه باشند. اما ما برنامه داريم که حق بيمه سه‌ماهه نخست سال اعضا را پرداخت کنيم و اميدواريم بودجه اين کار نيز تحقق پيدا کند. در اين مورد با ستاد ملي کرونا، معاونت اقتصادي رئيس‌جمهور، رئيس دفتر رئيس‌جمهور و آقاي نوبخت مکاتبات و جلساتي داشتيم و از ايشان بابت همکاري‌ای که در اين زمينه داشتند، تشکر مي‌کنم. در اين ميان، حرف از هنرمندان و کمک به معيشت آنها مي‌شود. اما واقعيت اين است که بايد تصوير را از زاويه درست‌تري ديد چراکه هيچ‌کس نگفته است حق و شأن اجتماعي زن سرپرست خانوار که او هم بيمه‌شده حرف و مشاغل آزاد است، کمتر از يک هنرمند است. بنابراين به دولت هم حق مي‌دهم فکر جامعي داشته باشد که بار هزينه سنگين اعضاي صندوق اعتباري هنر را محاسبه کند. طبيعي است دولت هم اولويت‌هايي دارد اما قول‌هايي به ما داده شده است که حق بيمه سه‌ماهه نخست اعضاي صندوق اعتباري هنر پرداخت شود. پيگير اين موضوع هستيم. به اعضا هم اعلام شده است نگران نباشند و بيمه تا 31 خرداد مهلت پرداخت دارد».
سيدزاده در پاسخ به اين پرسش که به جز پرداخت حق بيمه اعضاي صندوق اعتباري هنر، طرح ديگري براي کمک به معيشت هنرمندان طي هفته‌هاي آينده در نظر گرفته شده است يا خير، گفت: «بسته‌اي در وزارتخانه براي جبران خسارت کرونا تدوين کرديم. اين بسته دو سرفصل داشت؛ فصل اول شامل کسب‌وکارهايي است که دچار آسيب شدند. اين کسب‌وکارها حوزه‌هاي سينما، تئاتر، موسيقي و تجسمي، نشر، روزنامه‌نگاري و فعالان قرآني را شامل مي‌شود که برآورد کنيم حدودا چقدر دچار ضرر شده‌اند. طبيعي است در دو ماه گذشته همه مي‌توانستند درآمدي کسب کنند ولي عملا درآمدي نداشتند. تمرکز ما در اين مرحله بيشتر بر زيان‌هاي ناشي از کرونا برای کسب‌وکارهاست. اين زيان‌ها برآورد شد. بر اين اساس، بسته حمايتي تدوين شد. اين بسته که با محوريت معاونت‌هاي وزارتخانه تدوين شد بسته کاملي است و در نهايت به دولت تقديم شد. ما هم پيشنهادي به وزارتخانه داديم که به اين بسته ملحق شد؛ آن هم کمک به اصحاب فرهنگ و هنر است. برخي از کسب‌وکار‌ها در اين مدت زيان ديدند و يک‌سري هم آسيب فردي است. کساني هم نتوانستند کار کنند که تعطيلي کنسرت‌ها تا تعطيلي آموزشگاه‌ها و... را شامل مي‌شود. بسته که شامل جبران ضرر کسب‌وکارهاي بخش فرهنگ و هنر است، تقريبا 976 ميليارد تومان برآورد شد. در حمايت از اصحاب فرهنگ و هنر و براي سرانه آنها، بسته‌اي با مبلغ 179 ميليار تومان برآورد خسارت شد. يکي از بند‌هاي اين بسته حمايتي هم پرداخت حق بيمه سه ماه اول سال است».
او در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: «همچنين براي مشمولان طرح تکريم مبالغي در نظر گرفته شده است. براي مشمولان کمک‌مستمري نيز همين‌طور. براي پيش‌کسوتان بخشي را پيش‌بيني کرديم که دو، سه ماه مقرري به آنها پرداخت شود بيشتر از مبلغي که وزارتخانه پرداخت مي‌کند. ترجيحا براي طرح تکريم که مدتي است با افزايش، ماهانه 800 هزار تومان به مشمولان طرح تکريم پرداخت مي‌کنيم و اميدوارم در راستاي حبران آسيب کرونا اين مبلغ بيشتر شود. همچنين کمک‌هاي بلاعوض براي تعدادي از هنرمندان پيش‌بيني کرده‌ايم. اين موارد برخي از پيشنهادات ما به کارگروه دولت است و در حال پيگيري است. اين بسته حدودا 180 میليارد تومان پيش‌بيني شده است که اميدوارم در اين تنگناي عمومي که براي کشور ما ايجاد شده بتوانيم قدم‌هاي مثبتي برداريم».
او در پاسخ به اين پرسش که مدتي قبل اخباري مبني بر ارسال بسته حمايتي و هديه‌اي به برخي هنرمندان توسط صندوق اعتباري هنر حاشيه‌ساز شد و ماجراي ارسال اين هدايا چيست، گفت: «ما به هيچ عنوان دنبال پاسخ‌دادن به اين حواشي نيستیم. اعضاي ما مي‌دانند با چه مشکلاتي دست‌وپنجه نرم مي‌کنيم. بنابراين پرهيز کامل دارم از پاسخ به حواشي. اما براي پاسخ به پرسش شما بايد بگويم پيش از نوروز تصميم گرفتيم مثل هر سال اما کمي گسترده‌تر و با رويکرد اميدآفريني براي مردم به‌خاطر شرايط سخت قرنطينه، به هنرمندان تبريک عيد بگوييم و به طور مشخص به دارندگان گواهي‌نامه درجه يک هنري بسنده شد. براي آنها کارت تبريک و گل فرستاده شد. اين شرايط مصادف شد با شيوع ويروس کرونا و براي ما ارسال اين هدايا کار پرزحمتي بود اما انجام شد. اين افراد سرمايه‌هاي ما هستند و بازخوردي که از اين هنرمندان بابت ارسال اين هدايا گرفتيم بسيار لذت‌بخش بود. صادقانه محبت‌کردن چه ايرادي دارد؟ من از کساني هستم که اساسا با کارت هديه و پرداخت غيرعادلانه و پخش پول مخالفم چراکه به نظرم مي‌تواند شروع يک تبعيض يا فساد باشد. اما تمام آن چيزي که در مورد ارسال هدايا به خانه برخي هنرمندان به عنوان عيدي حاشيه‌ساز شد، همين ماجرايي بود که اشاره کردم؛ ارسال کارت تبريک و گلدان و ثبت يک لحظه براي مردم».
او در ادامه درباره گله‌مندي بسياري از اعضاي صندوق اعتباري هنر نسبت به بيمه تکميلي سال 98 و بازپرداخت طولاني‌مدت هزينه‌هاي درمان نيز گفت: «بيمه تکميلي از نظر سرفصل خدمات درماني يک بيمه کامل است. بعيد است سرفصل ديگري باشد که ما آن را عرضه نکرده باشيم. هزينه‌اي که اعضاي ما براي درمان مي‌پردازند، تقريبا بیست درصد ارزش واقعي يک حق بيمه است و دولت انصافا در اين زمينه يارانه بالايي مي‌دهد که سزاوار اصحاب فرهنگ و هنر است که دغدغه هزينه درمان نداشته باشند. علاوه بر آن، روش ما براي پرداخت خسارت هنرمندان که به‌صورت آنلاين ارائه شده، فرايند پرداخت هزينه‌ها را تسهيل کرده است. استاندارد بازپرداخت خسارت اعضا سه هفته است. اما ميانگين پرداخت 38 روز بوده. بايد چند واقعيت را پذيرفت؛ اينکه ما يک خدمت و سرويس را ارائه مي‌دهيم و طبعا نمي‌توان رضايت همه را تأمين کرد. اما فکر نمي‌کنم تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داشته باشيم. اين را هم در نظر داشته باشيد که هزينه‌هاي درمان بيش از سه برابر شده و از اين جهت ما با شرکت بيمه وارد چالش شديم. راهکاري پيدا کرديم که بتوانيم به شرکت بيمه کمک کنيم و آنها هم به ما کمک کنند. با وجود اينکه در پايان سال 98 پرداخت خسارت‌ها را به‌روز کرديم، مي‌پذيرم در پرداخت خسارات تأخير داشتيم و بابت آن عذرخواهي مي‌کنم. پرداخت هزينه‌هاي درمان بسيار سنگين و کار پيچيده‌اي است و اميدوارم در سال جديد ضمن اينکه اعضا بيشتر در تکميل و ارسال مدارک همراهي مي‌کنند، رضايت بيشتر هنرمندان را داشته باشيم».

گروه هنر: رسيدگي به وضعيت معيشتي بسياري از هنرمنداني که در دو ماه اخير و در پي شيوع ويروس کرونا مجبور به خانه‌نشيني شده‌اند، يکي از اولويت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. مدتي قبل سيد‌عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت‌وگويي به بيمه بي‌كاري هنرمندان اشاره و ابراز اميدواري کرد به اين موضوع جدي‌تر نگاه شود. اما صندوق اعتباري هنر در دو ماه گذشته طرح‌هاي بسياري براي کمک به هنرمندان در نظر گرفت و برخي را اجرائي کرد. سيدحسين سيدزاده، مديرعامل صندوق اعتباري هنر، در پاسخ به اين پرسش که مدتي قبل اعلام شد براي کمک به هنرمندان حق بيمه سه‌ماهه نخست سال آنها پرداخت مي‌شود و اين طرح عملا شکل و شمايل ديگري به خود گرفت، به «شرق» گفت: «وقتي در مورد هنرمندان عضو صندوق اعتباري هنر صحبت مي‌کنيم، تمام شاخه‌هاي هنري را دربر مي‌گيرد. ما با جامعه بسيار بزرگ و فراگيري از هنرمندان در ارتباط هستيم. خوشبختانه صندوق اعتباري هنر بيش از 65 هزار عضو و 35 هزار و 500 نفر بيمه‌شده دارد و اين شامل همه اعضاي ما مي‌شود. خوشبختانه بخش زيادي از هنرمندان شهرستان‌ها نيز شامل اين جامعه آماري مي‌شوند».
او ادامه داد: «نوع بيمه صندوق اعتباري هنر نزد سازمان تأمين اجتماعي بيمه حرف و مشاغل آزاد شناخته مي‌شود و اعضاي ما کارکنان شرکت يا بنگاه اقتصادي نيستند که کارفرمايي آنها را بيمه کرده باشد. ما هم کارفرماي آنها نيستيم و صرفا تجميع‌کننده و پرداخت‌کننده بخشي از حق بيمه‌ها هستيم. با اين تفاسير، طبيعي است اين بيمه تفاوت‌هايي با بنگاه‌هاي اقتصادي که کارمندانشان را بيمه تأمين اجتماعي مي‌کنند، داشته باشد. به همين صورت، حق بيمه‌هاي ما هم متفاوت است. مثلا ما بيمه بي‌كاري نداريم. چراکه اعضاي ما بابت کاري بيمه نشده‌اند که وقتي بي‌كار مي‌شوند از بيمه مبلغي را مطالبه کنند چراکه محاسبه زمان بي‌كاري يک هنرمند شدني نيست. در اين شرايط، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري بسياري در ارتباط با بيمه بي‌كاري هنرمندان انجام دادند. در اين راستا با برگزاري جلسات مستمر يک‌سال‌ونيمه گذشته، پيشنهادي به دولت مبني بر برخورداري اعضاي فرهنگ و هنر از بيمه بي‌كاري ارائه شد. اميدواريم خيلي زود اين طرح محقق شود و بيمه بي‌كاري به هنرمندان عزيز کشورمان تعلق بگيرد. قطعا بار هزينه اين کار براي دولت بسيار زياد است اما ان‌شاءالله با اراده مجموعه دولت اين طرح به اجرا برسد».
سيدزاده افزود: «در شرايط همه‌گيري ويروس کرونا فکر کرديم پرداخت حق بيمه سه‌ماهه نخست اعضاي صندوق اعتباري هنر مي‌تواند کمک مفيدي باشد. اين طرح را با وزير محترم در ميان گذاشتيم و ايشان تأييد کردند و بلافاصله مقدمات اجرائي‌شدن آن را فراهم کرديم. در همين حين، برخي از هنرمندان در روزهاي آخر فروردين نگران شدند که بيمه آنها قطع شود. بنابراين اعلام کرديم مهلت پرداخت حق بيمه سه‌ماهه نخست سال تا 31 خرداد تمديد شده است.
توصيه ما به اعضاي محترم اين است که در اين مدت که مشغول رایزني براي تأمين اعتبارات اين طرح هستيم، حق بيمه‌شان را پرداخت نکنند. اما در اين ميان، شايد برخي ترجيح دهند پرداخت کنند يا از قبل معوقه داشته باشند که نگران قطع بيمه باشند. اما ما برنامه داريم که حق بيمه سه‌ماهه نخست سال اعضا را پرداخت کنيم و اميدواريم بودجه اين کار نيز تحقق پيدا کند. در اين مورد با ستاد ملي کرونا، معاونت اقتصادي رئيس‌جمهور، رئيس دفتر رئيس‌جمهور و آقاي نوبخت مکاتبات و جلساتي داشتيم و از ايشان بابت همکاري‌ای که در اين زمينه داشتند، تشکر مي‌کنم. در اين ميان، حرف از هنرمندان و کمک به معيشت آنها مي‌شود. اما واقعيت اين است که بايد تصوير را از زاويه درست‌تري ديد چراکه هيچ‌کس نگفته است حق و شأن اجتماعي زن سرپرست خانوار که او هم بيمه‌شده حرف و مشاغل آزاد است، کمتر از يک هنرمند است. بنابراين به دولت هم حق مي‌دهم فکر جامعي داشته باشد که بار هزينه سنگين اعضاي صندوق اعتباري هنر را محاسبه کند. طبيعي است دولت هم اولويت‌هايي دارد اما قول‌هايي به ما داده شده است که حق بيمه سه‌ماهه نخست اعضاي صندوق اعتباري هنر پرداخت شود. پيگير اين موضوع هستيم. به اعضا هم اعلام شده است نگران نباشند و بيمه تا 31 خرداد مهلت پرداخت دارد».
سيدزاده در پاسخ به اين پرسش که به جز پرداخت حق بيمه اعضاي صندوق اعتباري هنر، طرح ديگري براي کمک به معيشت هنرمندان طي هفته‌هاي آينده در نظر گرفته شده است يا خير، گفت: «بسته‌اي در وزارتخانه براي جبران خسارت کرونا تدوين کرديم. اين بسته دو سرفصل داشت؛ فصل اول شامل کسب‌وکارهايي است که دچار آسيب شدند. اين کسب‌وکارها حوزه‌هاي سينما، تئاتر، موسيقي و تجسمي، نشر، روزنامه‌نگاري و فعالان قرآني را شامل مي‌شود که برآورد کنيم حدودا چقدر دچار ضرر شده‌اند. طبيعي است در دو ماه گذشته همه مي‌توانستند درآمدي کسب کنند ولي عملا درآمدي نداشتند. تمرکز ما در اين مرحله بيشتر بر زيان‌هاي ناشي از کرونا برای کسب‌وکارهاست. اين زيان‌ها برآورد شد. بر اين اساس، بسته حمايتي تدوين شد. اين بسته که با محوريت معاونت‌هاي وزارتخانه تدوين شد بسته کاملي است و در نهايت به دولت تقديم شد. ما هم پيشنهادي به وزارتخانه داديم که به اين بسته ملحق شد؛ آن هم کمک به اصحاب فرهنگ و هنر است. برخي از کسب‌وکار‌ها در اين مدت زيان ديدند و يک‌سري هم آسيب فردي است. کساني هم نتوانستند کار کنند که تعطيلي کنسرت‌ها تا تعطيلي آموزشگاه‌ها و... را شامل مي‌شود. بسته که شامل جبران ضرر کسب‌وکارهاي بخش فرهنگ و هنر است، تقريبا 976 ميليارد تومان برآورد شد. در حمايت از اصحاب فرهنگ و هنر و براي سرانه آنها، بسته‌اي با مبلغ 179 ميليار تومان برآورد خسارت شد. يکي از بند‌هاي اين بسته حمايتي هم پرداخت حق بيمه سه ماه اول سال است».
او در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: «همچنين براي مشمولان طرح تکريم مبالغي در نظر گرفته شده است. براي مشمولان کمک‌مستمري نيز همين‌طور. براي پيش‌کسوتان بخشي را پيش‌بيني کرديم که دو، سه ماه مقرري به آنها پرداخت شود بيشتر از مبلغي که وزارتخانه پرداخت مي‌کند. ترجيحا براي طرح تکريم که مدتي است با افزايش، ماهانه 800 هزار تومان به مشمولان طرح تکريم پرداخت مي‌کنيم و اميدوارم در راستاي حبران آسيب کرونا اين مبلغ بيشتر شود. همچنين کمک‌هاي بلاعوض براي تعدادي از هنرمندان پيش‌بيني کرده‌ايم. اين موارد برخي از پيشنهادات ما به کارگروه دولت است و در حال پيگيري است. اين بسته حدودا 180 میليارد تومان پيش‌بيني شده است که اميدوارم در اين تنگناي عمومي که براي کشور ما ايجاد شده بتوانيم قدم‌هاي مثبتي برداريم».
او در پاسخ به اين پرسش که مدتي قبل اخباري مبني بر ارسال بسته حمايتي و هديه‌اي به برخي هنرمندان توسط صندوق اعتباري هنر حاشيه‌ساز شد و ماجراي ارسال اين هدايا چيست، گفت: «ما به هيچ عنوان دنبال پاسخ‌دادن به اين حواشي نيستیم. اعضاي ما مي‌دانند با چه مشکلاتي دست‌وپنجه نرم مي‌کنيم. بنابراين پرهيز کامل دارم از پاسخ به حواشي. اما براي پاسخ به پرسش شما بايد بگويم پيش از نوروز تصميم گرفتيم مثل هر سال اما کمي گسترده‌تر و با رويکرد اميدآفريني براي مردم به‌خاطر شرايط سخت قرنطينه، به هنرمندان تبريک عيد بگوييم و به طور مشخص به دارندگان گواهي‌نامه درجه يک هنري بسنده شد. براي آنها کارت تبريک و گل فرستاده شد. اين شرايط مصادف شد با شيوع ويروس کرونا و براي ما ارسال اين هدايا کار پرزحمتي بود اما انجام شد. اين افراد سرمايه‌هاي ما هستند و بازخوردي که از اين هنرمندان بابت ارسال اين هدايا گرفتيم بسيار لذت‌بخش بود. صادقانه محبت‌کردن چه ايرادي دارد؟ من از کساني هستم که اساسا با کارت هديه و پرداخت غيرعادلانه و پخش پول مخالفم چراکه به نظرم مي‌تواند شروع يک تبعيض يا فساد باشد. اما تمام آن چيزي که در مورد ارسال هدايا به خانه برخي هنرمندان به عنوان عيدي حاشيه‌ساز شد، همين ماجرايي بود که اشاره کردم؛ ارسال کارت تبريک و گلدان و ثبت يک لحظه براي مردم».
او در ادامه درباره گله‌مندي بسياري از اعضاي صندوق اعتباري هنر نسبت به بيمه تکميلي سال 98 و بازپرداخت طولاني‌مدت هزينه‌هاي درمان نيز گفت: «بيمه تکميلي از نظر سرفصل خدمات درماني يک بيمه کامل است. بعيد است سرفصل ديگري باشد که ما آن را عرضه نکرده باشيم. هزينه‌اي که اعضاي ما براي درمان مي‌پردازند، تقريبا بیست درصد ارزش واقعي يک حق بيمه است و دولت انصافا در اين زمينه يارانه بالايي مي‌دهد که سزاوار اصحاب فرهنگ و هنر است که دغدغه هزينه درمان نداشته باشند. علاوه بر آن، روش ما براي پرداخت خسارت هنرمندان که به‌صورت آنلاين ارائه شده، فرايند پرداخت هزينه‌ها را تسهيل کرده است. استاندارد بازپرداخت خسارت اعضا سه هفته است. اما ميانگين پرداخت 38 روز بوده. بايد چند واقعيت را پذيرفت؛ اينکه ما يک خدمت و سرويس را ارائه مي‌دهيم و طبعا نمي‌توان رضايت همه را تأمين کرد. اما فکر نمي‌کنم تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داشته باشيم. اين را هم در نظر داشته باشيد که هزينه‌هاي درمان بيش از سه برابر شده و از اين جهت ما با شرکت بيمه وارد چالش شديم. راهکاري پيدا کرديم که بتوانيم به شرکت بيمه کمک کنيم و آنها هم به ما کمک کنند. با وجود اينکه در پايان سال 98 پرداخت خسارت‌ها را به‌روز کرديم، مي‌پذيرم در پرداخت خسارات تأخير داشتيم و بابت آن عذرخواهي مي‌کنم. پرداخت هزينه‌هاي درمان بسيار سنگين و کار پيچيده‌اي است و اميدوارم در سال جديد ضمن اينکه اعضا بيشتر در تکميل و ارسال مدارک همراهي مي‌کنند، رضايت بيشتر هنرمندان را داشته باشيم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها