|

اخذ اقامت خود حمایتی ترکیه 2024 + مراحل و شرایط پذیرش

اخذ اقامت خود حمایتی ترکیه 2024 + مراحل و شرایط پذیرش

در میان روش های مختلفی که از طریق آنها می توانید اقامت ترکیه را به دست بیاورید، اقامت خود حمایتی یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها به شمار می آید. شما می توانید از طریق اقامت خود حمایتی ترکیه و مهاجرت به این کشور، بدون سرمایه خیلی زیاد در کشور ترکیه زندگی کنید. به منظور انجام این کار، باید از مشاوران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا فرایند اقامت برای شما راحت تر شود و بتوانید در بازه زمانی کوتاه تری اقامت ترکیه را بگیرید. در این زمینه، کارشناسان شایان به طور کامل شما را برای اقامت ترکیه راهنمایی می کنند.

ویزای خود حمایتی ترکیه چیست؟

به طور کلی، ایرانیان برای دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه نیازی به سرمایه گذاری ندارند و فقط می توانند با ثابت کردن تمکن مالی خود، اقامت ترکیه را دریافت کنند. برای این که مهاجران ایرانی بتوانند از این طریق به ترکیه مهاجرت کنند، باید از قبل کاری در ایران داشته باشند تا بتوانند از طریق سود آن، هزینه های زندگی و خرج خورد و خوراک خود در ترکیه را به دست بیاورند. پس به طور کلی، از آنجا که این روش برای اقامت ترکیه نیازی به داشتن سرمایه یا ثبت شرکت و طرح تجاری ندارد، از طریق آن خیلی راحت تر می توانید به کشور ترکیه مهاجرت نمایید.

اخذ اقامت خود حمایتی ترکیه 2024 + مراحل و شرایط پذیرش

به منظور دریافت این نوع اقامت، مهاجران باید فقط ثابت کنند که می توانند درآمد ماهیانه خود را در ترکیه به دست می آورند و از نظر مالی، مشکلی برای تامین هزینه های زندگی خود، همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود ندارند. به عبارت دیگر، آنها باید ثابت کنند که هزینه های زندگی برای اقامت ترکیه برای مدت زمان مشخصی که قصد زندگی در این کشورها دارند، در حساب آنها وجود دارد.

 

خرید ملک در ترکیه بعد از دریافت ویزای خود حمایتی

خرید ملک در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بعد از گذشت چند سال، حتی اقامت دائم این کشور را نیز به دست بیاورید. همچنین با خرید ملک در این کشور شما می توانید خانواده که شامل همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود می شوند را نیز به ترکیه ببرید.

البته موقع خرید خرید ملک در ترکیه شما باید ملکی بخرید که قیمت آن بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد و همچنین باید ملک را به صورت نقد خریداری کرده باشید. بهتر است موقع خرید ملک در ترکیه از افراد متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید هیچگونه کلاهبرداری یا مشکل قانونی برای شما پیش نخواهد آمد. در این شرایط، فرایند دریافت ویزا و اقامت خود حمایتی ترکیه برای شما فوق العاده راحت تر خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای اقامت خود حمایتی ترکیه

اگر شما هم می خواهید از طریق روش خود حمایتی، اقامت ترکیه را به دست بیاورید، تنها کافی است که شرایط زیر را داشته باشید و درباره هر یک از این شرایط، با افراد آگاه مشورت نمایید. مهم ترین شرایط مورد نیاز برای دریافت این اقامت، عبارت اند از:

شرایط مورد نیاز برای اقامت خود حمایتی ترکیه

  • تمکن مالی به مبلغ نزدیک به ۶ هزار دلار برای هر فرد در طول یک ماه
  • بیمه درمانی برای هر متقاضی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو
  • مدرک خرید یا اجاره ملک در ترکیه
  • گواهی بانک یا فیش حقوقی بازنشستگی به منظور اثبات دریافت سود سهام یا سپرده بانکی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

مزایای دریافت اقامت ترکیه

اگر بتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید، به مزایای قابل توجهی دسترسی خواهید داشت. در این قسمت برخی از مهمترین مزایایی که از طریق دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید را نام می بریم.

  • بهره مندی از امکانات رفاهی ترکیه
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • نداشتن محدودیت سنی
  • امکان به همراه بردن خانواده به ترکیه
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه
  • امکان بهره بندی از خدمات بیمه درمانی
  • امکان دریافت اقامت

نکات مهم درباره اقامت خود حمایتی ترکیه

اگر شما هم قصد دارید شهروندی ترکیه از طریق روش خود حمایتی یا تمکن مالی را به دست بیاورید، لازم است به برخی نکات در این زمینه توجه نمایید. این نکات اهمیت بسیار زیادی برای دریافت شهروندی ترکیه یا اقامت خود حمایتی ترکیه دارند و باید حتماً از این نظر، اطلاعات خود را آپدیت نگه دارید.

نکات مهم درباره اقامت خود حمایتی ترکیه

  • مقدار تمکن مالی: هزینه ای که شما به عنوان تمکن مالی در حساب بانکی ارائه می دهید، باید به اندازه ای باشد که بتوانید هزینه های یک سال زندگی در ترکیه را از قبل داشته باشید. این هزینه در طول هر سال، می تواند متغیر باشد.
  • عدم نیاز به مدرک زبان: به منظور دریافت این نوع روش از اقامت ترکیه نیازی نیست که مدرک زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشید.
  • افتتاح حساب بانکی: اگر می خواهید از این طریق به کشور ترکیه مهاجرت کنید، لازم است که در ابتدا یک حساب بانکی بین المللی در کشور ترکیه افتتاح نمایید. همچنین باید ویزای نوع D را گرفته و بیمه نامه شینگن را نیز دریافت نماید.
  • دریافت اقامت دائم: بعد از این که ۵ سال از اقامت شما در کشور ترکیه گذشت و اگر واجد شرایط باشید، می توانید حتی اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایید.
  • دریافت پاسپورت ترکیه: در صورت دریافت اقامت و تابعیت ترکیه، می توانید بعد از چند سال حتی پاسپورت این کشور را نیز بگیرید و بدون ویزا به ده ها کشور سفر کنید.
  • امکان رفت و آمد به اتحادیه اروپا: ویزا و اقامت خود حمایتی ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید بدون گرفتن ویزا و بدون محدودیت، بین کشورهای اتحادیه اروپا به رفت و آمد بپردازید.

دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه در سریع ترین زمان

مهمترین مزیت دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه این است که روند بسیار ساده تری نسبت به سایر روش های اقامت دارد و اگر از افراد متخصص در این زمینه کمک رفته باشید، می توانید در بازه زمانی کوتاهی این اقامت را دریافت کنید. کارشناسان ما در تیم شایان به شما کمک می کنند تا در زمان کوتاهی این اقامت را در ترکیه گرفته و زندگی آرام خود را در این کشور آغاز نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها