|

برنامه ریزی جامع برای موفقیت در آزمون کنکور

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی پیش از کنکور، همه دانش‌آموزان به دنبال جمع‌بندی مطالبی هستند که ماه‌ها برای خواندن آن تلاش کرده‌اند. برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور اصول و نکاتی دارد که باید حتماً آن‌ها را رعایت کنید تا از این آزمون پرچالش، سربلند بیرون بیایید. در این مقاله سعی داریم به بررسی روش‌ها و نکات طلایی برای برنامه‌ریزی این آزمون بپردازیم و همچنین بهترین منابع جمع بندی کنکور برای آمادگی مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر در حال آماده شدن برای شرکت در کنکور هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برنامه ریزی جامع برای موفقیت در آزمون کنکور

 

تحلیل و برنامه‌ریزی؛ مهم‌ترین گام برای جمع بندی کنکور

تحلیل و برنامه‌ریزی برای کنکور اصول خودش را دارد؛ بنابراین برای داشتن یک برنامه جامع و مفید، کلیه موارد زیر را جدی بگیرید و آن‌ها را رعایت کنید. فراموش نکنید که در مسیر برنامه ریزی برای کنکور حتما از منابع درسی متناسب با نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنید. معمولا کتاب‌هایی با طبقه‌بندی سوال‌های سخت تا دشوار و بر‌اساس مبحث، برای این منظور مناسب هستند. در نهایت و بعد از خرید انواع کتاب‌های کمک درسی مثل خرید کتاب کنکوریوم با تخفیف برای برنامه‌ریزی بهتر هدف‌گذاری کنید.

تحلیل ساختار آزمون؛ یکی از نکات برنامه‌ریزی مطالعه برای کنکور

درک ساختار و قوانین آزمون کنکور مانند تعداد سوالات، زمان مجاز و نوع سوالات اولیه برای همه متقاضیان بسیار مهم است. با این کار شما نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسید و در برنامه‌ریزی درسی و تقسیم‌بندی زمان، عالی‌ و دقیق‌تر عمل می‌کنید. برای این کار موارد زیر را مدنظرتان قرار دهید:

  • در ابتدا با سرفصل‌های هر درس آشنا شوید.
  • بودجه‌بندی‌ و تعداد سوالات هر درس را بررسی کنید.

برای تحلیل ساختار این آزمون حتماً از بهترین منابع جمع بندی کنکور مانند سایت سازمان سنجش، مؤسسات آموزشی و کتاب‌های کمک آموزشی کمک بگیرید. برای مدیریت هزینه‌ها نیز از سایت خرید کتاب کنکور با تخفیف و ویدئوهای آموزشی رایگان استفاده کنید.

تضمین موفقیت شما در کنکور با برنامه‌ریزی زمانی انجام می‌شود

برنامه‌ریزی زمانی برای کنکور یکی از مهم‌‌ترین عوامل برای موفقیت شما است و باید به شیوه درست آن را انجام دهید. موارد زیر در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کنند.

  • آشنایی با ساختار زمانی کنکور: در ابتدا باید بررسی کنید که برای هر درس چه مقدار زمان در نظر گرفته شده است.
  • برآورد زمان مطالعه: حال زمان لازم برای مطالعه هر درس یا مبحث را برآورد کنید.

برنامه زمانی‌ را باید کاملاً واقع‌بینانه و متناسب با اهدافتان تنظیم کنید و حتماً مدت زمان مناسب برای استراحت را نیز در آن قرار دهید. در‌صورتی‌که خودتان در این زمینه تخصص ندارید، حتما از افراد باتجربه و مشاوران کنکور برای دریافت برنامه درسی خود کمک بگیرید.

کنکوری‌ها بخوانند؛ بهترین روش‌های مطالعه منابع جمع بندی کنکور

منابع جمع‌بندی کنکور باتوجه‌به ارائه درسنامه های متفاوت، سوال‌هایی با سطح مختلف و پوشش‌دهی متفاوت از مباحث درسی، نیازمند روش خاصی از مطالعه هستند. بااین‌حال یک‌سری نکات برای استفاده از این منابع یکسان است که در ادامه به‌طورکامل توضیح می‌دهیم.

تاثیر حل تست در بهبود رتبه کنکور

حل تست و نمونه سوالات کنکور به‌منظور آمادگی برای آزمون بسیار مهم است و مزایای فراوانی مانند آشنایی با انواع سوالات کنکور، افزایش سرعت عمل، تقویت مهارت تست‌زنی، شناسایی نقاط ضعف و... دارد.

نکات طلایی و ضروری برای مطالعه منابع جمع بندی کنکور

در هنگام مطالعه شما باید برخی از نکات مهم و ضروری را در نظر بگیرید؛ زیرا رعایت آن‌ها بازدهی و یادگیری شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در ادامه این نکات را بررسی می کنیم.

استفاده از منابع و بهترین کتاب جمع بندی کنکور را برای افزایش آمادگی علمی فراموش نکنید

منابع بسیار معتبر و مفیدی مانند کتاب‌های کمک درسی، جزوه‌، ویدئوهای آموزشی و کتاب‌های جمع‌بندی برای یادگیری بهتر وجود دارند؛ بنابراین فقط به کتاب‌های درسی اکتفا نکنید و با خرید کتابهای خیلی سبز، گاج، مهرو‌ماه و سایر انتشارات معتبر برای جمع‌بندی کنکور، از این منابع کاربردی کمک بگیرید.

بهترین منابع جمع بندی کنکور؛ معرفی منابع پیشنهادی

اگر کمی در اینترنت جستجو کنید، با هزاران منابع کنکور روبه‌رو می‌شوید؛ اما حواستان باشد همه آن‌ها معتبر و مفید نیستند و حتی برخی از آن‌ها فقط وقتتان را تلف می‌کنند. در ادامه تعدادی از این منابع را بررسی می‌کنیم.

  • کتاب‌های درسی اولین و مهم‌ترین منابع برای کنکور هستند و باید به همه مفاهیم آن تسلط داشته باشید.
  • آزمو‌ن‌های شبیه‌سازی‌شده و حل نمونه سوالات سال‌های گذشته تا حد فراوانی شما را برای آزمون آماده می‌کنند.
  • منابع آموزشی معتبری در قالب کتاب، جزوه، ویدئو و حتی آموزش‌های آنلاین وجود دارند که بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز هستند.
  • شرکت در برخی از کلاس‌های کنکور و مطالعه جزوه‌های اساتید برتر کنکور نیز کمک فراوانی به شما می‎‌کنند.

علاوه‌بر توضیحات گفته شده در انتخاب بهترین منابع، شناخت چند نمونه منبع کتاب درسی برای جمع‌بندی کنکور نیز به شما برای افزایش آمادگی کمک خواهد کرد. این کتاب‌ها شامل کتاب‌های شبیه‌ساز کنکور سراسری مانند آزمونیوم و آزمونیوم پلاس برای درس‌های تخصصی دو رشته ریاضی و تجربی، کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز، سری کتاب‌های زرد قلمچی و کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت گاج می‌شود. همچنین کتاب‌های ت‌ درس جمع‌بندی کنکور مانند موج آزمون نشر الگو، فصل آزمون خیلی سبز و هندبوک‌های لقمه مهروماه نیز برای افزایش آمادگی دانش‌آموز انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

استفاده از کتاب کمک درسی از انتشارات معتبر؛ گامی مهم برای جمع‌بندی استاندارد کنکور

کلیه نکات ذکر شده در این مقاله برای موفقیت در کنکور اهمیت فراوانی دارند. قطعاً مسیر سخت و پرچالشی را پیش رو دارید؛ اما با تمرین، تداوم، تلاش و تعهد قطعاً به نتیجه دلخواهتان می‌رسید.

در انتخاب منابع موردنظرتان نیز دقت فراوانی به خرج دهید و سطح علمی و روش مطالعه خود را در نظر بگیرید. برای این منظور به سایت‌های فروشگاهی به‌منظور خرید انواع کتاب‌های درسی از انتشارات مختلف مراجعه کنید. سایت ماز مارکت با عرضه کتاب‌های کمک درسی برای شب امتحان و سال کنکور، مرجعی برای دسترسی سریع به طیف گسترده‌ای از کتاب‌های کمک‌درسی و جمع بندی کنکور به شمار می رود. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها