|

شرایط خرید ملک اقساطی در ترکیه 2024

شرایط خرید ملک اقساطی در ترکیه 2024

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و مطمئن ترین روش هایی است که خیلی از افراد از این طریق، می توانند اقامت این کشور را به دست بیاورند. با این حال، شما می توانید برای این که خرید راحت تری داشته باشید، برای خرید ملک اقساطی در ترکیه اقدام کنید. به این صورت که به جای پرداخت هزینه ملک به صورت یکجا و نقد، آن را به صورت اقساط ۵ ساله یا حتی بیشتر به فروشنده پرداخت نمایید. به این منظور، لازم است در ابتدا اطلاعات کاملی از افراد آگاه در این زمینه ریافت کنید تا مطمئن شوید که مشکل قانونی برای شما پیش نمی آید.

مهم ترین موضوعی که باید درباره خرید ملک اقساطی در ترکیه بدانید، این است که امکان خرید اقساطی خانه هایی را دارید که عمر آنها بیشتر از ۵ سال باشد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید ملکی با سال ساخت کمتر از ۵ سال را به صورت اقساطی خریداری نمایید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی شایان، به شما کمک می کنند تا با اطمینان از قانونی بودن روند خرید ملک در ترکیه و پرداخت اقساط آن، ملک مورد نظر خود را خریداری کرده و به این کشور مهاجرت نمایید.

شرایط عمومی خرید ملک اقساطی در ترکیه

خوشبختانه نه تنها شهروندان خود ترکیه، بلکه افراد خارجی نیز می توانند ملک ها را به صورت اقساطی خریداری نمایند و در دوره های طولانی مدت و نهایتاً تا ۲۴۰ ماه، قسط ملک خود را پرداخت کنند. با این حال، به منظور خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی، افراد باید شرایط خاصی داشته باشند که در ادامه برخی از مهم ترین آنها را نام می بریم.

 

  • شما به عنوان یک فرد خارجی، فقط می توانید ۱۰ درصد از زمین ها و املاک هر منطقه شهر را بخرید و بیشتر از این مقدار، امکان پذیر نخواهد بود.
  • برخی مناطق ترکیه دارای محدودیت خرید و فروش هستند که مناطق امنیتی و نظامی مهمترین آنها به شمار می آیند. در این مناطق، شما امکان خرید ملک را ندارید.
  • به طور کلی، شما می توانید نهایتاً ۳۰ هکتار زمین یا ملک از خاک کشور ترکیه را خریداری نمایید.
  • باید حتماً موقع خرید ملک در ترکیه و پرداخت هزینه های لازم، محدودیت های محیط زیست و وزارت شهرسازی ترکیه را مد نظر قرار دهید و آنها را رعایت کنید.

تمام مواردی که در بالا نام بردیم، به همراه ارائه مدارک مورد نیاز به منظور اطمینان از عدم کلاهبرداری، اهمیت بسیار زیادی موقع خرید ملک در ترکیه دارد. در این شرایط، بهتر است حتما از افراد متخصص کمک بگیرید تا با خرید ملک اقساطی در ترکیه بتوانید علاوه بر به دست آوردن ملک، از بروز مشکلات قانونی نیز جلوگیری کنید.

مدارک لازم برای خرید ملک اقساطی در ترکیه

مهم ترین مدارکی که برای خرید ملک به صورت اقساطی در کشور ترکیه به آنها نیاز دارید، به شرح زیر هستند:

مدارک لازم برای خرید ملک اقساطی در ترکیه

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت معتبر
  • عکس های پرسنلی و جدید از فروشنده و خریدار (عکس ها باید حتماً در شش ماه گذشته گرفته شده باشند)
  • اظهارنامه ارزش ملک که از طرف شهرداری مربوط صادر می شود
  • سند ملک خریداری شده به صورت اقساطی
  • بیمه زلزله ساختمان

تمام مدارک باید به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی ترجمه شوند. اگر شما به عنوان خریدار، زبان ترکی استانبولی را بلد نیستید، باید یک مترجم قسم خورده و دو شاهد هم داشته باشید. سپس می توانید برای خرید ملک اقساطی در ترکیه اقدام نمایید و ملک مورد نظر خود را اقساطی خریداری کنید.

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک اقساطی

در ابتدا نیز گفتیم که شما می توانید با خرید ملک در کشور ترکیه، اقامت این کشور را دریافت کنید. با این حال، باید بدانید که اگر به منظور مهاجرت به ترکیه می خواهید خانه اقساطی بخرید، تا پایان دوره اقساط امکان دریافت سند را نخواهید داشت. به عبارت دیگر، تا پایان این دوره سند به نام شما زده نخواهد شد و بعد از این که تمام اقساط را پرداخت کردید، می توانید سند ملک خود را دریافت نمایید.

با توجه به این مسئله، می توان گفت که اگرچه با خرید ملک در این کشور می توانید برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید، اما نمی توانید اقامت این کشور را بگیرید و برای دریافت اقامت، باید حتماً ملک به نام شما ثبت شده باشد.

مثلا اگر مدت اقساط شما ۵ ساله است، باید بعد از ۵ سال و اتمام اقساط، سند را به نام خود ثبت و برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید. اما کلاً این روش خرید ملک مشکلی برای مهاجرت به ترکیه به صورت موقت ندارد. نکته دیگری که باید برای دریافت اقامت ترکیه به آن توجه کنید، این است که ملکی که می خرید باید حتماً بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد.

خرید ملک و دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه

یکی از روش هایی که افراد برای مهاجرت به ترکیه از آن استفاده می کنند، با استفاده از روش خود حمایتی است. در این روش، شما باید ثابت کنید که در کشور خود، دارای کسب و کاری هستید که ماهیانه سود آن به حساب شما واریز می شود و می توانید بدون کار کردن در ترکیه، از پس هزینه های خود بر بیایید.

خرید ملک و دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه

اگر شما هم قصد دریافت اقامت خود حمایتی ترکیه را دارید، می توانید برای خرید یک ملک اقساطی اقدام کنید تا بعد از مهاجرت و اقامت در این کشور، بتوانید به محل سکونت خود بروید. با استفاده از این روش علاوه بر این که شما می توانید زندگی بسیار خوبی در ترکیه داشته باشید، امکان به همراه بردن خانواده را که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شوند هم خواهید داشت.

خرید ملک اقساطی در ترکیه

اگر شما هم قصد خرید ملک اقساطی در ترکیه را دارید، بسیار عاقلانه است که از وکلای حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا از عدم کلاهبرداری و بروز مشکلات قانونی مطمئن شوید. در این شرایط، کارشناسان حقوقی شایان به شما کمک می کنند تا بتوانید با مناسب ترین قیمت، بهترین ملک ها را در ترکیه به صورت اقساطی خریداری کرده و بعد از آن هم اقامت این کشور را به دست بیاورید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها