|

امام جمعه اهواز:

حجاب خط قرمز امام زمان است/ مردان و زنان حجاب را رعایت کنند

یکی از خط قرمز‌های امام زمان (عج)، حجاب است. ۳۰ گناه در کنار بی‌حجابی اتفاق می‌افتد.

حجاب خط قرمز امام زمان است/ مردان و زنان حجاب را رعایت کنند

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه اهواز با اشاره به تعیین شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبری گفت: جوانانی که از بیکاری و کمبود سرمایه رنج می‌برند، باید حمایت شوند تا هم چرخ تولید به حرکت دربیاید و هم جوانان مشغول به کار شوند.

سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌ای نماز جمعه امروز (۳ فروردین‌ماه) اظهار کرد: ماه مبارک رمضان دانشگاه انسان‌سازی، تربیت و خودسازی است به این شرط که انسان ابتدا در این دانشگاه ثبت نام کند و حضور فعال داشته باشد.

او افزود: یکی از پراهمیت‌ترین امور زندگی بشر، تربیت است. تربیت ثمره زندگی دنیایی و هدف خلقت انسان است. در سنت اسلامی ما مباحث تربیتی در قالب علم اخلاق و عرفان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دو کلید واژه تربیت انسانی ما فی الانسان و ما فی الشرایط هستند، گفت: اهل بیت (ع)، انسان‌شناس واقعی هستند و کار‌های چنین افرادی علمی و عمیق است و اعمالشان نشان هنده همین امر است. تا زمانی که تربیت بر پایه علم شکل نگیرد، محصولی که باید برداشت شود برداشت نخواهد شد.

او با تاکید بر لزوم بهره بردن از برکت ماه مبارک رمضان بیان کرد: برای اینکه از همه فرصت‌های این ماه استفاده کنیم شرط نخست، فاصله از محرمات الهی و اجتناب از گناه و شرط دوم پیوند با امام زمان (عج) است. در این شرایط، محبوب خداوند می‌شویم و خداوند گناهان ما را می‌آمرزد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از خط قرمز‌های امام زمان (عج)، حجاب است. ۳۰ گناه در کنار بی‌حجابی اتفاق می‌افتد، گفت: باید فرم خاص برای کارمندان ادارت تعیین شود و موظف هستند رعایت کنند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه حجاب اسلامی ضرورت دین است، گفت: استکبار برنامه‌ریزی کرده است و می‌داند که اگر می‌خواهند امتی را به انحراف ببرند باید چه کار کنند و از بانوان شروع می‌کنند.

او افزود: مسئولان در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند؛ این درخواست مردم است. از سوی دیگر مردم نیز باید به تکلیف خود عمل کنند و بی‌تفاوت نباشند و تذکر دهند. درست است نهی از منکر سخت است، اما عادت می‌کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: مومنان نباید نسبت به گناه بی‌تفاوت باشند. مردان و زنان باید حجاب را رعایت کنند.

موسوی‌فرد با اشاره به تعیین شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری گفت: در ۱۵ سال گذشته شعاری که توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود شاه کلید پیشرفت، رشد و تعالی بوده است.

امام جمعه اهواز افزود: تجارب نشان داده است اگر قرار باشد اقتصاد کشور حل شود، به صحنه آمدن مردم در صحنه‌های گوناگون می‌تواند دستاورد‌های بسیار خوب، مهم و ماندگار به همراه داشته باشد و حضرت آقا بر توان صنایع متوسط و کوچک و فعال کردن اقتصاد‌های کوچک تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در آستانه سال جدید، برخی مدیران چند جوان را بیکار می‌کنند. اگر فرزند خود آن‌ها بودند، چه کار می‌کردند؟ می‌گویند بخش خصوصی هستند، اما باید نظارت دقیقی بر این بخش شود. در تمام این سال‌ها حضرت آقا فرمودند دولت باید به سمت بخش خصوصی برود.

موسوی‌فرد گفت: در آستانه سال جدید در حالی که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده است، برخی مدیران نمی‌توانند بگویند بخش خصوصی هستند و این جوان را به کار نمی‌گیرند.

مردان و زنان باید حجاب را رعایت کنند با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد افزود: کشور‌هایی مانند چین و هند به بنگاه‌های اقتصادی خرد پرداخته‌اند. بزرگترین و موفق‌ترین بنگاه‌های تولید جهان در قالب کارگاه‌های خرد و کوچک بوده‌اند و از کارگاه‌های کوچک پیشرفت کرده‌اند.

امام جمعه اهواز گفت: نمی‌شود شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم باشد، اما مردم در حاشیه باشند. از هم‌اکنون دولت باید برنامه‌ریزی کند و کارگروه‌های تخصصی شروع به کار کنند و به میدان بیایند تا ببینیم باید چه کار کنیم.

او با بیان اینکه باید با اصلاح سازوکار و نظارت دقیق علمی و مستمر این کار‌ها انجام شوند، گفت: اگر شاهد تورم روزافزون هستیم، به دلیل این است که نظارت نیست و اگر هست، ضعیف است.

موسوی‌فرد گفت: جوانانی که از بیکاری و کمبود سرمایه رنج می‌برند باید حمایت شوند تا هم چرخ تولید به حرکت دربیاید و هم جوانان مشغول به کار شوند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: دشمن دقیقا متوجه شده است که ستون خیمه انقلاب ما، امامین انقلاب هستند و در تمام دوران تلاش کردند این ستون را بزنند.

امام جمعه اهواز گفت: جامعه ایمانی مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند. دشمنان از سرمایه‌های نظام دست‌بردار نیستند و هر روز سراغ کسی می‌روند و ممکن است برای هر کسی چیزی بسازند و تحویل جامعه دهند. برخی چیز‌ها قطعا شایعه هستند و باید مراقب باشیم در زمین دشمن، شایعه‌پراکنی نکنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به مقاومت مردم غزه بیان کرد: مردم غزه بیش از ۳۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند و همچنان ایستادگی می‌کنند و این درس بزرگی است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها