|

دور دنیا در یک دقیقه

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ مردی به نام «هر کی به جز بایدن و ترامپ» نامزد شد!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ مردی به نام «هر کی به جز بایدن و ترامپ» نامزد شد!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سری به انتخابات آمریکا می‌زنیم؛ رقیبی برای بایدن و ترامپ پیدا شده است. سپس به کاخ کنزینگتون در بریتانیا می‌رویم که همچنان درگیر حواشی کیت است. در آخر هم در کنفرانس خبری ستاره برزیلی رئال مادرید شرکت می‌کنیم.

انتخابات آمریکا؛ «هر کی جز بایدن و ترامپ» نامزد شد!

یک مرد تگزاسی در ایالات متحده به صف نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه شده و خود را « به معنای واقعی کلمه هر کس دیگری» نامیده است. 

این شخص نه از بایدن خوشش می‌آید و نه از ترامپ رضایت دارد. او به هر دوی این سیاستمداران طعنه می‌زند و معتقد است «هر کس دیگری» در واقع نماینده جمعیت معترض است نه یک فرد!

نام اصلی این مرد تگزاسی داستین ابی و ۳۵ ساله است. او کهنه‌سرباز ارتش آمریکا بوده است و در پایه هفتم ریاضی در دالاس تدریس می‌کند. داستین نام خود را « به معنی واقعی کلمه هر کس دیگری» تغییر داده و نامزد انتخابات شده است!

 

 

استرالیا؛ ۳۶ ساعت زندگی در زهکش‌ آب‌های سیلابی!

آتشنشان‌های بریزبن در استرالیا مردی را از شبکه تخلیه آبهای سیلابی زنده بیرون کشیده اند. او احتمال می‌دهد به مدت ۳۶ ساعت در این وضعیت گیر افتاده بوده است.

نام و هویت این مرد ۳۰ ساله منتشر نشده است. او می‌گوید برای بیرون آوردن گوشی تلفن همراه خود وارد شبکه زهکش سیلاب شده است.

پلیس بریزبن به این ماجرا مشکوک شده است. آنها درخواست کرده اند کسانی که اطلاعاتی درباره این شهروند و این ماجرا دارند، همکاری کنند. به نظر می‌رسد این مرد یک بار درخواست کمک را رد کرده است. 

 

بریتانیا؛ کیت گیت و رشد تئوری‌های توطئه

تعداد پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی با رنگ و بوی توطئه پس از انتشار ویدئوی کیت میدلتون، بیش از پیش افزایش یافته و هشتگ کیت گیت اوج گرفته و ترند شده است.

این تئوری‌ها می‌گویند فیلم کاترین کار هوش مصنوعی است و کیت واقعی در آن حضور ندارد. بی‌بی‌سی در رد این ادعا می‌گوید تعدادی از کارمندان این شبکه در فیلم‌برداری حضور داشته اند.

یک استاد دانشگاه در بریتانیا می‌گوید پاسخ ‌دادن به تئوری‌های توطئه و رد آن از قضا به پر و بال دادن به آنها کمک می‌کند و گاهی نباید به آنها توجه کرد. این در حالی است که کاترین امیدوار بود انتشار فیلم به شایعات پایان دهد.

 

برزیل؛ سفیر مجارستان و حواشی بولسونارو در برازیلیا!

وزارت خارجه برزیل سفیر مجارستان را احضار کرده و از او درباره رئیس‌جمهور سابق سوال پرسیده است. بولسونارو همچنان مشغول حاشیه‌سازی است. 

فیلم منتشر شده از سفارت مجارستان در برازیلیا می‌گوید بولسونارو در ماه فوریه دو شب در این مکان مخفی شده است. او پس از دستگیری دو نفر از دستیارانش به سفارت‌ مجارستان رفته است.

بولسونارو حضورش را در سفارت مجارستان تایید کرده و گفته من در حلقه جهانی سیاستمداران دوستانی دارم که نگران من هستند. پلیس فدرال برزیل دو نفر از دستیاران بولسونارو را به ظن اقدام به کودتا دستگیر کرده است.

 

 

اسپانیا؛ توهین‌های نژادپرستانه و اشک‌های وینیسیوس

کنفرانس خبری ستاره برزیلی تیم رئال مادرید اسپانیا و تیم ملی برزیل با اشک‌های وینیسیوس جونیور خبرساز شد. او به خبرنگاران گفت فضا بسیار سخت شده است و تمایلی به بازی ندارد. 

پای توهین‌های نژادپرستانه تماشاگران و هواداران فوتبال در اسپانیا در میان است. او بارها در لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا هدف توهین‌های نژادپرستانه واقع شده است. 

وینیسیوس به خبرنگاران گفته پیشتر به ترک لالیگا فکر نکرده بودم، اما توهین‌ها زیاد شده است. وینیسیوس هنگام حرف زدن از این موضوع متاثر شده و اشک‌هایش سرازیر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها