|

العالم فی 60 ثانیة

از درآمد بانک‌های امارات تا جزییات دیدار فؤاد حسین و بلینکن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الجزیره، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین، البیان امارات و خبرگزاری رسمی عراق.

از درآمد بانک‌های امارات تا جزییات دیدار فؤاد حسین و بلینکن
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

رولند برگر:  درآمد بانک های امارات در منطقه بالاترین میزان است

رئیس خدمات مالی خاورمیانه در شرکت مشاوره استراتژیک جهانی رولند برگر، گفت که درآمد شعب بانک های امارات بالاترین در منطقه است.

وى اضافه کرد که تحول دیجیتال به بانک‌های خلیج‌فارس این امکان را داد که تعداد شعب بانکی خود را در عرض سه سال به میزان 328 شعبه کاهش دهند.

رئیس خدمات مالی خاورمیانه خاطرنشان کرد: بانک‌های فعال در امارات توانستند بیشترین تعداد شعبی را که با حمایت از تحول دیجیتال ادغام و کاهش دهند و از سال 2019 تا پایان سال 2022 تعداد شعبه‌ها  در امارات 157 شعبه، عربستان 82 شعبه وبحرین 57 شعبه، قطر 20 شعبه و کویت 20 شعبه کاهش ىاشته اند ر حالی که بانک های عمانی 8 شعبه را به شبکه خود افزایش داده اند.

 

الفرات نیوز: 

افزایش قیمت بنزین در عراق

سخنگوی دولت عراق از افزایش قیمت بنزین در این کشور خبر داد.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق از افزایش قیمت بنزین در این کشور خبر داد.

وی گفت که قیمت بنزین بهبود یافته به 850 دینار در هر لیتر و قیمت بنزین سوپر به 1250 دینار در هر لیتر افزایش یافته است. العوادی افزود که این قیمت ها از ماه مه 2024 اجرایی می شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

دیدار فؤاد حسین و بلینکن در واشنگتن

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در ساختمان وزارت خارجه امریکا در واشنگتن با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دیدار کرد.

در این دیدار بلینکن تاکید کرد که عراق شریک مهم و بسیار با اهمیت برای ثبات منطقه است. وی اشاره کرد که گروه تروریستی داعش هنوز تهدیدی تحقیقی است و حمله تروریستی چند روز پیش در مسکو نیز نشان می دهد این گروه همچنان یک گروه فعال است که باید با آن مقابله شود.

دو طرف بر اهمیت تداوم گفت وگو میان دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان در مسائل دارای اهمیت مشترک از جمله بودجه و اقتصاد و حل مساله خط لوله صادرات نفت از طریق ترکیه و اهمیت اجرای توافق سنجار برای عادی سازی اوضاع و حل مسائل ایزدی های ربوده شده از سوی داعش تاکید کردند.

 

الخلیج اونلاین: 

دعوت از بشار اسد برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب در منامه

 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز سه شنبه طی دعوتی رسمی از سوی حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، به نشست اتحادیه عرب در منامه دعوت شد.

اسد میزبان وحید مبارک سیار، سفیر بحرین در دمشق بود. در این دیدار دعوت پادشاه بحرین از اسد برای شرکت در سی و سومین نشست عادی اتحادیه عرب در سطح سران تحویل داده شد. قرار است این نشست 16 مه 2024 در منامه برگزار شود.

اسد سال گذشته برای نخستین بار پس از 11 سال تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، در نشست سران کشورهای عربی در عربستان شرکت کرد.

 

الجزیره: 

انتقادها از ادامه صادرات سلاح از ترکیه به اسراییل

اطلاعات رسمی صادره از سوی سازمان آمار ترکیه نشان دهنده تداوم صادرات به اسراییل از جمله مهمات، باروت و قطعات سلاح از ژانویه سال جاری است.

ترکیه در 2 ماه گذشته، به ارزش 2 میلیون و 919 هزار و 58 لیر (90 هزار دلار) مهمات و اسلحه به اسراییل  صادر کرده است.

ترکیه در این مدت به ارزش یک میلیون و 940 هزار و 36 لیر (60 هزار دلار) نیز باروت و مواد منفجره به اسراییل صادر کرده است.

ارزش صادرات مواد شیمیایی از ترکیه به اسراییل  نظیر سوخت دیزل، مواد اطفای حریق، ضد عفونی کننده و آفت کش ها به 33 میلیون و 75 هزار و 119 لیر (یک میلیون و 300 هزار دلار) رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها