|

گیمرها بار دیگر زیر تیغ فیلترینگ:‌ دیسکورد به دستور دادستانی فیلتر شد

از ساعاتی پیش دیسکورد به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و برخلاف برخی اخبار منتشر شده که این فیلترینگ مربوط به تنش‌های اخیر منطقه و برای جلوگیری از تبادل اطلاعات صورت گرفته؛ به‌نظر می‌رسد که دلیل فیلتر شدن این پلتفرم آزاد بودن ارسال محتوای اخلاقی در آن اعلام شده است

گیمرها بار دیگر زیر تیغ فیلترینگ:‌ دیسکورد به دستور دادستانی فیلتر شد

از ساعاتی پیش دیسکورد به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و برخلاف برخی اخبار منتشر شده که این فیلترینگ مربوط به تنش‌های اخیر منطقه و برای جلوگیری از تبادل اطلاعات صورت گرفته؛ به‌نظر می‌رسد که دلیل فیلتر شدن این پلتفرم آزاد بودن ارسال محتوای اخلاقی در آن اعلام شده است. آنطور که مشاهدات کاربران نشان می‌دهد، نظارت دقیقی روی محتوای منتشر شده در دیسکورد صورت نمی‌گیرد و برخی گروه‌ها و کانال‌ها پیرامون به انتشار چند فیلم‌ غیراخلاقی در این پلتفرم مبادرت کرده‌اند که منجر به صدور دستور فیلترینگ این پلتفرم شده است.

به گزارش «فن‌زی» دیسکورد طی سال‌های گذشته چندین بار در ایران از دسترس خارج و بعد رفع فیلتر شده است و این امر باعث آسیب‌های ارتباطی برای گیمرها و توسعه دهندگان و... شده است. جامعه بازی‌سازان و گیمرها با فیلتر شدن گوگل‌پلی نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند که علی‌رغم پیگیری‌هایی که وزارت ارتباطات مدعی است در حال انجام دادن آن برای رفع فیلتر در این زمینه است، تصمیم‌گیران همچنان به رفع فیلتر فروشگاه اندرویدی گوگل قانع نشده‌اند. دیسکورد نیز آخرین بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ فیلتر شد که در دی ماه همان سال با پیگیری‌های متعدد، رفع فیلتر شد. به‌نظر می‌رسد فیلترینگ این پلتفرم به‌صورت تدریجی در حال اجرا شدن است. در ایران پلتفرم‌های گیمینگ دیگری نظیر توییچ نیز وجود دارد که چندین بار قربانی فیلترینگ شده است.

دستور فیلترینگ دیسکورد در حالی صادر شده که طبق دوره‌های گذشته در هیچ یا حداقل در بخش عمده‌ای از فیلترینگ، نهاد مذکور توضیح و دلیل فیلتر یا پاسخگویی به رسانه‌ها و اهالی و متضررین ارائه نمی‌کند. میلیون‌ها گیمر ایرانی توسط این پلتفرم به تبادل نظر و تبادل اطلاعات می‌پرداختند و دیسکورد بستری مهم برای این جامعه بزرگ گیمر در کشور به حساب می‌آید. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر دارد و دولت سیزدهم وعده‌هایی مبتنی بر بهتر شدن اوضاع گیمینگ برای این قشر داده بود. راه‌اندازی رادار گیم برای بهبود وضعیت پینگ گیمرها یکی از این موارد بود که در سال گذشته انجام شد و  حدود 14 میلیون گیمر را به خود جذب کرد، رفع فیلترینگ دیسکورد نیز در سال گذشته نیز در راستای همین هدف صورت گرفت. پیگیری‌های «شبکه شرق» حکایت از این دارد که وزارت ارتباطات در حال حاضر نیز به‌دنبال حل دغدغه تصمیم‌گیران و راهی برای فعالیت گیمرها در این بستر است تا امکان تبادل نظر و اطلاعات در آن فراهم باشد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها