|

امام جمعه قم تکلیف حجاب در قم را مشخص کرد

امام جمعه قم با بیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، گفت: قم در حوزه حجاب و عفاف باید پیشتاز باشد.

امام جمعه قم تکلیف حجاب در قم را مشخص کرد

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه قم با اشاره به شعار سال گفت: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید موانع حضور مردم برطرف شود و این شعار رهبری برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، گفت: نیمه ماه مبارک رمضان، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام است که آن حضرت در نیمه رمضان در مدینه به دنیا آمدند و نام حسن از سوی پیامبر اسلام بر آن حضرت نهاده شد.

امام جمعه قم گفت: در شباهت امام حسن مجتبی علیه السلام به پیامبر اسلام و حضرت خدیجه روایتی نقل شده است و آن حضرت خود را شبیه‌ترین فرد به حضرت خدیجه (س) معرفی کردند.

او گفت: حضرت خدیجه (س) هر آنچه داشت در راستای نشر معارف اسلام تقدیر پیامبر (ص) کرد و خداوند نیز در برابر این خدمت بزرگ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را به ایشان هدیه کرد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: امام حسن علیه السلام فرمود خداوند ماه مبارک رمضان را برای سبقت گرفتن گروهی از دیگران در بندگی خداوند است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: قم از گذشته تاکنون از نظر فرهنگی و معنوی سرمشق کشور و جهان بوده و هست و قم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ و حجاب و عفاف باید پیشتاز باشد و رعایت ظاهر دینی باید مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، افزود: دشمنان در این زمینه برنامه‌ها دارند و نباید با توطئه‌های دشمنان ساده برخورد کرد و همگان می‌بایست بر اساس وظیفه خود برخوردی قاطع و عبرت آموز داشته باشند.

او اضافه کرد: انسان مسلمان باید در تمام عرصه‌ها به بهترین‌ها دست یابد و احوال گوناگون طبیعت پی در پی می‌آیند و در حال تغییر هستند و آمدن بهار درس و عبرتی است که نشان از خداوند متعال دارد.

آیت الله سعیدی افزود: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید موانع حضور مردم برطرف شود و این شعار رهبری برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته اند و با اتکا به خداوند و مردم می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

آیت الله سعیدی گفت: جهش تولید زمانی رخ می‌دهد که مردم کالا‌های مورد نیاز خود را از تولید داخل تهیه کنند.

او گفت: برخی‌ها به دنبال منافع حرام و غیر مشروع خود هستند که مزدوران دشمنان هستند و باید دست جاسوسان اقتصادی را از امور دخالت در کشور کوتاه شود.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت بحرانی غزه گفت: امروز وضعیت غیرانسانی در غزه فاجعه بشری است و نسل‌کشی در حال رخ دادن است؛ موشک‌های اسرائیلی خانه‌های مردم غزه را به تلی از خاک تبدیل کرده است، اما مقاومت همچنان مقتدر ایستاده است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و دنیای آینده، دنیای فلسطین خواهد بود و اسرائیل از نقشه جهان محو خواهد شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها