|

رئیس دفتر زلنسکی: اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند

رئیس دفتر زلنسکی گفت: ما می‌دانیم که مردم سست و خسته شده‌اند و این را از فرمانداران منطقه‌ای و از خود مردم می‌شنویم. البته این طبیعی است که مردم خسته باشند. ۲ سال زمان زیادی است اما مردم همچنان به پیروزی ما ایمان دارند.

رئیس دفتر زلنسکی: اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند

به گزارش شبکه شرق، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت مردم این کشور شاید بگویند که از جنگ خسته شده‌اند اما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روسیه مصالحه می‌کنند، می‌گویند «خیر.»

با کم‌رنگ شدن کمک‌های غربی به اوکراین و بن‌بست کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف، اوضاع میدان نبرد در اوکراین وخیم‌تر شده است و این کشور هر روز با کمبود بیشتری از نیرو و تجهیزات مواجه می‌شود. هم‌چنین هنوز هیچ چشم‌اندازی برای برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین وجود ندارد.

«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه پالتیکو عنوان کرد: «ما می‌دانیم که مردم سست و خسته شده‌اند و این را از فرمانداران منطقه‌ای و از خود مردم می‌شنویم. البته این طبیعی است که مردم خسته باشند. ۲ سال زمان زیادی است اما مردم همچنان به پیروزی ما ایمان دارند.»

او در ادامه اگرچه از حامیان اوکراین و کشورهایی که به کی‌یف تسلیحات ارسال کرده‌اند، تشکر کرد اما همانند زلنسکی و دیگر وزرا خواستار ارسال بیشتر تسلیحات از جمله گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری، پهپادها، سیستم‌های جنگ الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت شد.

رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد: «ما باید ۱۰۰ مرتبه توضیح دهیم که به چه چیزهایی نیاز داریم اما نمی‌شود صرفا نشست و گله و شکایت کرد. ما هنوز به سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر شدیدا نیاز داریم زیرا بدون آنها نمی‌توانیم از شهرهایمان دفاع کنیم.»

آندری یرماک که تیم مذاکرات اوکراین با روسیه را در اوایل جنگ هدایت می‌کرد، مدعی شد که توافق با مسکو در حال حاضر «کاملا غیرممکن» است.

او در این رابطه ادعا کرد: «روس‌ها به هیچ مذاکره‌ای علاقه‌ ندارند. آنها خواهان تسلیم اوکراین هستند. اما این هرگز رخ نخواهد داد. همه ما که در اوکراین هستیم، هیچ مصالحه‌ای را با روسیه در مورد استقلال، تمامیت ارضی و آزادی خود نخواهیم پذیرفت.»

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها